۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۲۱۶۶۲
همزمان با اوج گیری اعتراضات مردمی در یمن به چاپ دوم می‌رسد؛

کتاب «اویس خمینی؛ جنبش الحوثی یمن و دیدگاه های شهید حسین الحوثی»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «اویس خمینی؛ جنبش الحوثی یمن و دیدگاه های شهید حسین الحوثی» از سوی دفتر نشر معارف به چاپ دوم می‌رسد.
کتاب «اويس خميني»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «اویس خمینی؛ جنبش الحوثی یمن و دیدگاه های شهید حسین الحوثی» به کوشش حجت‏الاسلام حمیدرضا غریب رضا از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف به چاپ دوم می‌رسد.

 

حجت‏الاسلام غریب رضا، مدیر مؤسسه گفتگوی دینی و از فعالان عرصه جهان اسلام در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «مبالغه نیست اگر جنبش پرتکاپو و دامنه‏دار شیعیان یمن را «حزب‏الله دوم» منطقه بنامیم و سلسله‌جُنبان این حرکت، یعنی شهید سید حسین بدرالدین الحوثی را «اویس خمینی» بدانیم. اویس قرنی مردی از سرزمین «ایمان و حکمت»، یعنی یمن بود که سید تابعان شد و یار باوفای امیرمومنان

علیه­السلام .

 

اویس به عشق دیدار پیامبرصل الله علیه و آله و سلم به مدینه رفت، اما موفق به دیدار یار نشد و به وطن بازگشت. وقتی پیامبرصل الله علیه و آله و سلم  قضیه را شنید، او را «نفَسُ‏الرحمان» خواند. هر از گاهی هم با اشاره به مسیر یمن می‏فرمود: «از سوی یمن بوی خدا به مشامم می‏رسد.» همچنان که درباره ایشان فرمود: «در یمن شخصی است به نام اویس قرنی که در روز قیامت محشور می‏شود و جمعیت بسیاری را به تعداد افراد و قبیله پُرجمعیت ربیعه و مُضر شفاعت می‏کند.»

 

امروز نیز به برکت مجاهدت‏های «اویس خمینی» بوی خوش اندیشه‏های اسلام ناب از یمن به مشام می‏رسد. حسین الحوثی (انصارالله) بعد از رحلت امام خمینی رحمة الله علیه مدت کوتاهی را در ایران به سر برد. او چنان شیفته و متأثر از اندیشه و آثار امام بود که در تمامی سخنرانی‏هایش، نام و یاد ایشان را احیا کرد.

 

این کتاب نتیجه تلاشی متواضعانه است برای نشان دادن گوشه‏ای از ریشه‏های پیدایش جنبش شیعیان یمن و تبیین برخی دیدگاه‏ها و مواضع این شهید بزرگوار.»

 

این کتاب در دو بخش «آشنایی با جنبش الحوثی (انصارالله) و تحولات یمن» و «دیدگاه های شهید حسین الحوثی» تنظیم و تدوین شده است. جنبش شیعیان یمن و جنگ ششم صعده (گفتاری از حجت الاسلام غریب رضا)، تاریخ و اندیشه گروه الحوثی (گفتگو با حجت الاسلام غریب رضا)، جنبش شیعیان یمن و جنگ ششم صعده (گفتگو با دکتر عصام العماد، محقق یمنی)، همراه با رهبر تأسیس کننده جنبش الحوثی (نوشتاری از قاسم ابوعواضه) و آشنا با مواضع جنبش شیعیان یمن (نوشتاری از محمد بدرالدین الحوثی) بخش اول کتاب را تشکیل می دهند و در بخش دوم، چهار سخنرانی شهید حسین الحوثی که تبیین کننده دیدگاههای این متفکر انقلابی و دلباخته یمنی امام خمینی رحمة الله علیه می آید. عبرت های عاشورا، ولایت اسلام یا ولایت یهود و آمریکا؟!، هیچ کس در برابر خدا عذری ندارد و ولایت اسلام و اهل بیت علیه­السلام ، نه ولایت یهود عناوین گفتارهای این شهید است.

 

چاپ دوم کتاب «اویس خمینی» در قطع رقعی با شمارگان 2000 نسخه در 136 صفحه از سوی دفتر نشر معارف منتشر می­شود./998/د102/ق

ارسال نظرات