۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۲۱۷۰۱۰
امام جمعه جهرم:

برگزاری کنگره اخلاق پزشکی در اسرائیل، خیانت به ارزش‌های انسانی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به برگزاری دهمین کنگره جهانی اخلاق پزشکی در اسرائیل، برگزاری آن را خیانت به ارزش‌های الهی و انسانی دانست.
حجت الاسلام لطف الله دژکام، امام جمعه جهرم

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام، دبیر علمی مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، با اشاره به برگزاری کنگره جهانی اخلاق پزشکی در اسرائیل، این اقدام انجمن حقوق پزشکی جهانی را محکوم کرد.

 

وی اظهار کرد: از تمام مراکز علمی و دانشمندان علاقه‌مند به ارزش‌های انسانی درخواست می‌شود که از همکاری با مجمع حقوق پزشکی برای برگزاری چنین اجلاسی در اسرائیل خودداری کنند زیرا این کار نادیده گرفتن خون صدها کودک بیگناه فلسطین است که بیرحمانه کشته شدند.

 

یک رژیم جنایتکار چگونه دم از اخلاق پزشکی می‌زند؟

 

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی اخلاق تولید مثل بیان کرد: مجامع بین‌المللی باید این پرسش را مطرح کنند که چگونه یک رژیم جنایتکار جنگی می‌تواند از حقوق بیمار و حقوق انسان و اخلاق پزشکی سخن به میان آورد؟

 

امام جمعه جهرم افزود: مسلماً همکاری برای برگزاری چنین اجلاس مهمی در حوزه اخلاق پزشکی در اسرائیل که محکوم به نقض ارزش‌های انسانی در فلسطین است، خیانت به ارزش‌های علمی و انسانی است.

حجت‌الاسلام دژکام تأکید کرد: نیاز است در سطوح مختلف بین‌المللی و مجامع علمی دنیا در حوزه اخلاق پزشکی با این همایش مقابله شود زیرا اسرائیل با چنین فسادهایی جایگاه علمی برای برگزاری یک همایش در حوزه اخلاق پزشکی و ارزش‌های انسانی ندارد.

 

دانشگاه‌های کشور اسلامی در مقابله با این جریان فعال شوند

 

دبیر علمی مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: باید دانشگاه‌های کشورهای اسلامی در این زمینه فعال شوند زیرا بیشترین وظیفه را برای تنویر افکار عمومی و محکومیت اعمال غیرانسانی رژیم صهیونیستی برعهده دارند.

وی ابراز امیدواری کرد مجامع علمی دنیا در حوزه اخلاق پزشکی نقش عالمانه خویش را در این زمینه به بهترین شکل انجام دهند تا یک همایش جهانی در یک کشور نقض‌کننده اخلاق انسانی و پزشکی برگزار نشود./919/د101/ب4

ارسال نظرات