۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۰۳۹۲۰

عرضه 450 عنوان کتاب در غرفه انتشارات خرسندی

خبرگزاری رسا ـ انتشارت خرسندی با 450 عنوان کتاب در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یافته است.
انتشارات خرسندي

 

حامد منصوری مسؤول امور فنی و چاپ انتشارات خرسندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: امسال انتشارات خرسندی برای دوازدهمین بار با 450 عنوان کتاب در موضوعات فقهی، حقوقی و مجموعه قوانین و علوم سیاسی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت  کرده است.

 

منصوری با اشاره به کتاب‌های جدید و تازه نشر انتشارات خرسندی اظهار کرد: «فقه پویا؛ مجموعه نظرات سید محمدحسن مرعشی نجفی» به تدوین الهام شریعتی و سید لیلی موسوی، «لابی صهیونیستی در اسپانیا» به ترجمه رسول گودرزی و سعید متین، «مجموعه مقررات جدید آنسیترال درباره داوری بین المللی» به نوشته محسن محبی و حسین کاویار، «نیم نگاهی به روش شناسی قانون بین‌الملل» به همت علیرضا ابراهیم پور، «نگاه دیدگاهی حقوق اسلامی» تألیف سید فضل الله موسوی، «پندار شناسی اقدامات حزب الله لبنان از منظر حقوق بین‌الملل» تألیف خلیل الله پروین، «حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین» نوشته سید مهدی موسوی و «حق کیفر شورای اروپا» به قلم محمد عاشورایی از جمله کتاب‌های تازه نشر این انتشارات در سال جدید هستند.

 

منصوری ابراز کرد: کتاب «قانون مجازات اسلامی مصوب 92» تألیف مسعود مظاهری تهرانی از منشورات خرسندی است که تنها پس از گذشت یک ماه از چاپ اول آن، مجددا به تیراژ 5000 جلد تجدید چاپ شد.  

 

مسؤول امور فنی و چاپ انتشارات خرسندی در مورد مکان استقرار انتشارات خرسندی در نمایشگاه امسال گفت: غرفه انتشارت خرسندی به اندازه 50 مترمربع در نشر دانشگاهی قرار دارد.

 

وی افزود: همکاری نمایشگاه با انتشارات خرسندی نسبت به سالهای گذشته تفاوتی نداشته است ولی امسال اطلاع رسانی برای واگذاری غرفه‌های نمایشگاه کتاب به ناشران بهتر بوده است. 

 

انتظار ناشران از وزارت ارشاد

منصوری در مورد انتظار ناشران از وزارت ارشاد اظهار کرد: ناشران از  وزارت ارشاد انتظار دارند که امکانات و تخفیف‌های بیشتری برای ناشران قائل شوند و تخفیف‌های مناسبی برای نمایشگاه بین المللی کتاب در نظر گرفته شود. 

 

وی افزود: نود درصد مشکلات ناشران کتاب گرانی کاغذ و چاپ است که باعث افزایش قیمت کتاب شده است و متناسب با افزایش قیمت کتاب قدرت خرید مردم پایین آمده و کتاب از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است.

 

منصوری اظهار کرد: انتشارات خرسندی چون ناشر دانشگاهی است با قشر دانشجو در ارتباط است و اغلب دانشجویان از نظر مالی قشر ضعیف جامعه را تشکیل می دهند، در حالی که قیمت دو کتاب برای تحقیقات دانشجویان صد هزار تومان است که قطعا قدرت خرید آن را ندارند.

 

مسؤول امور چاپ انتشارات خرسندی بیان کرد: امسال هم مبلغ کمی بن کتاب به دانشجویان و طلاب اختصاص یافته است که قدرت خرید این قشر فرهیخته را پایین آورده است.  

 

منصوری در پایان سخنانش گفت:مصلای امام خمینی رحمة الله علیه مکان مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب است و امکان دسترسی علاقه‌مندان به این مکان آسان است./998/ت302/ق

ارسال نظرات