۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۰۲۸۲۳
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(2)؛

آیت الله موسوی جزایری: حضرت محمد بزرگ‎ترین استاد بشریت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به علم غیب و آگاهی پیامبران به جهان و صفات الهی و ربوبیت اظهار داشت: حضرت محمد(ص) بزرگترین معلم و استاد بشریت است.
آیت الله موسوی جزایری: حضرت محمد بزرگ‎ترین استاد بشریت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته، در دومین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به زبان عربی در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد، با تبیین موضوع لغوی و اصطلاحی نبوت و رسالت گفت: نبوت و رسالت ویژه پیامبران است که رسالت الهی را بدون نقص به مردم می رسانند.

 

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این‎که حضرت محمد(ص) با عبادت بسیار از سوی خداوند عزوجل به پیامبری مبعوث شد، ابراز داشت: هیچ شخصی نمی تواند به این منزلت دست یابد و این مرتبه اختصاص به اولیا الهی دارد که بسیار عبادت می کنند.

 

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به علم غیب و آگاهی پیامبران به جهان و صفات الهی و ربوبیت گفت: پیامبران از سوی خداوند برگزیده می شوند و این برگزیدگی به آنها این منزلت را می دهد تا به جهان اشراف داشته باشند.

 

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که وظیفه پیامبران ابلاغ رسالت الهی است، بیان داشت: حضرت محمد(ص) اخبار عالم غیب از احکام الهی و دینی و هر چیزی را که در قرآن ذکر شده است به امت خود می رساند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان فرازهایی از زیارت جامعه کبیره به اختلاف وظیفه رسول از نبی پرداخت و اظهار داشت: رسول کسی که از جانب پروردگار برگزیده می شود و ابلاغ احکام الهی و دینی بر او واجب است و منزلت و مقام والایی دارد اما نبی منزلت کمتری از رسول دارد و ابلاغ احکام الهی بر او مستحب است.

 

وی با اشاره به آیه شریفه «وَلَقَدْ عَهِدْنَا إِلَىَ آدَمَ مِن قَبْلُ فَنَسِیَ وَلَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْماً» و پیامبران اولوالعزم گفت: پیامبران اولوالعزم کسانی که اراده قوی و محکمی دارند و دارای شریعت و دین مستقل و جدیدی هستند اما حضرت آدم(ع) از مجموعه پیامبران اولوالعزم نیست.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این‎که حضرت محمد(ص) خاتم انبیا و معارف و علوم الهی که از سوی پیامبران پیشین ابلاغ شده در وجود مقدس پیامبر (ص) است، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) بزرگترین معلم و استاد بشریت است.

 

امام جمعه اهواز در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حدیث معراج و افضلیت حضرت محمد(ص) در میان پیامبران الهی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) واجد مزایای مشترک و مزایای انبیا و برخی از خصایص ویژه است که انبیای قبلی فاقد آن بوده اند./9456/پ203/ب

ارسال نظرات