۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۰۱۸۰۰

«پایی که جا ماند» با چاپ چهل و هشتم به نمایشگاه کتاب می‌آید

خبرگزاری رسا ـ چاپ چهل و هشتم کتاب «پایی که جا ماند» یاداشت‌های روزانه سید ناصر حسینی‌پور از دوران اسارات در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می­شود.
پايي که جا ماند

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  سوره مهر، چاپ چهل و هشتم کتاب«پایی که جا ماند» که به یاداشت‌های روزانه سید ناصر حسینی‌پور از دوران اسارات اختصاص دارد، در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه خواهد شد.

 

کتاب «پایی که جا ماند» شامل 198 خاطره از سید ناصر حسینی پور است. او در این کتاب به خاطراتِ اسارتِ چندین‌ساله‌اش در اردوگاه‌های عراقی، می‌‌پردازد. نویسنده این کتاب در حالی به عنوان راهنمای گردان 18 شهدا، برای پشتیبانی از رزمندگان گردان قاسم ‌بن الحسن علیه السلام راهی جزیزة مجنون شده بود که در این عملیات از ناحیه پا زخمی و سپس به اسارت نیروهای بعثی درآمده بود.

 

وی در دوران اسارت، خاطرات روزانه‌اش را در تکه‌های کاغذ روزنامه و پاکت سیگار مدون کرده و هم‌زمان با آزادی٬ آن‌ها را در عصای خود جاسازی کرده و با خود به ایران آورده بود.

 

مقام معظم رهبری در دست‌نوشته‌ای بر این کتاب اینگونه نوشته‌اند:

تاکنون هیچ کتابی نخوانده و هیچ سخنی نشنیده‌ام که صحنه‌های اسارت مردان ما را در چنگال نامردمان بعثی عراق را، آنچنان که در این کتاب است به تصویر کشیده باشد. این یک روایت استثنایی از حوادث تکان دهنده‌ای است که از سویی صبر و پایداری و عظمت روحی جوانمردان ما را، و از سویی دیگر پستی و خباثت و قساوت نظامیان و گماشتگان صدام را، جزء به جزء و کلمه به کلمه در برابر چشم و دل خواننده می‌گذارد و او را مبهوت می‌کند. احساس خواننده از یک سو شگفتی و تحسین و احساس عزت است، و از سویی دیگر غم و خشم و نفرت. … درود و سلام به خانواده‌های مجاهد و مقاوم حسینی.

 

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از این کتاب با تاکید بر اینکه این کتاب به ما نشان می‌دهد که آنچه ما امروز داریم چگونه به دستمان رسیده است، عنوان کرده بود: در این کتاب راوی پسر 16 ساله‌ای است که پایش قطع و اسیر عراقی ها می‌شود و او به نقل خاطراتش با دقت تاریخی می‌پردازد. او می‌خواهد به ما بفهماند که اگر امروز ما به اینجا رسیده‌ایم به خاطر رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان در جنگ است.

 

کتاب «پایی که جا ماند» تولید دفترادبیات و هنرمقاومت حوزة هنری است که انتشارات سوره مهر آن را در 768 صفحه در قطع رقعی منتشر کرده است./998/د102/ق

ارسال نظرات