۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۹۷۰۳۵
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر کشور:

مسؤولان مراقب ادبیات خود باشند/ انرژی هسته ای به یک مساله شرافتی برای ما تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر کشور با تاکید بر این که مسؤولان باید در ادبیات خود دقت کنند تا وحدت و انسجام جامعه خدشه دار نشود، از رییس جمهور خواست توصیه های لازم را در این راستا به افراد ارائه کند.
ديدار توليت مسجد مقدس جمکران با آيت الله مکارم شيرازي ديدار وزير کشور با مراجع تقليد در قم ديدار وزير کشور با مراجع تقليد در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار با وزیر کشور با تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشت: بحمدلله بعد از آن که آقای روحانی روی کار آمدند بارقه امیدی در دل های مردم پیدا شد که امیدواریم این امید روز به روز بیش تر شود و ضعف در آن پیدا نشود.

 

وی اظهار داشت: برای اینکه امید همچنان باقی بماند و روز به روز بهتر و بیشتر بشود باید مراقب برخی از آسیب های مشکل آفرین بود.

 

در لابه لای کلمات برخی افراد ادبیات خشن به چشم می خورد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که هرگونه جدایی در بین مسئولان و در بین گروه های مردم امیدها را تضعیف می کند، بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت در جامعه تاکید و تصریح کرد: من اخیرا در لابه لای کلمات، ادبیاتی می بینم که رو به خشونت می رود؛ ادبیات مسؤولان باید به گونه ای باشد که انسجام را بیشتر کند نه این که باعث جدایی شود.

 

این مرجع تقلید با توصیه اکید به مسؤولان در این ارتباط خاطرنشان کرد: خیلی مهم است تعبیرات از اشخاصی که مسئولیت های مهمی دارند و در جلسات مهمی که شرکت کرده اند؛ این تعبیرها واقعا اثرگذار است، گاهی یک مطلبی را زیر و رو می کند؛ به دوستان سفارش کنید و آقای روحانی هم توصیه کنند ادبیاتی انتخاب شود که رو به سوی انسجام بیشتر برویم.

 

باید روز به روز ارزش ها و اعتقادات مردم را تقویت کنیم

وی در ادامه اعتقادات مذهبی را عامل پیروزی انقلاب اسلامی ارزیابی و تصریح کرد: آنچه انقلاب را به ثمر رساند اعتقادات مذهبی مردم بود؛ چیزی که هشت سال مردم را در جبه ها نگه داشت، اعتقادات بود، زیارت عاشورا، ندبه و توسل بود که باعث پیشرفت شد و حادثه ای واقع شد که دنیا انتظار آن را نداشت.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: این که ملتی بدون توسل به شرق و غرب و نیروی خارجی بتواند یک حکومت 2500 ساله را طی 10 روز براندازد مساله ای بی سابقه است و عاملش اعتقادات مذهبی و باورهای دینی و تقید به ارزش ها بود.

 

این مرجع تقلید اضافه کرد: آنچه که بقای نظام را تضمین می کند همین اعتقادات است که باید حفظ و تقویت شود؛ بنابراین هر چه در این راستا سرمایه گذاری کنیم شایسته خواهد بود و باید پایه های اعتقادی مردم، کشور و نظام را حفظ و تقویت کنیم.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر خدایی ناکرده حمله ای به کشور صورت گیرد، همین بچه بسیجی ها و نیروهای مذهبی در خط مقدم حاضر می شوند و از کشور دفاع می کنند، بنابراین باید کاری کرد که اعتقادات مردم و جوانان به ویژه دانشجویان تضعیف نشود.



حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: این دانشجویان هستند که در آینده مصادر کشور را به دست می گیرند از این رو باید پایه های دینی آنها تقویت شود تا جوان ها مؤمن بار بیایند و اگر این متزلزل بشود پشت ما خالی می شود و کسی را برای دفاع از کشور نخواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسائل بسیار تأکید می کنند چراکه سبب تقویت و حفظ نظام در مقابل دشمنان می شود.

 

آمریکا بیش از سلاح های نظامی از باورهای دینی ما می ترسد 

این مرجع تقلید گفت: آمریکا آن قدر که از باورهای دینی ما می ترسند از سلاح های ما نمی ترسد. آمریکایی ها با صرف هزینه ای سرسام آور سرباز به عراق بردند اما بعضی بیماری های روانی گرفتند و برخی خودکشی و یا فرار کردند؛ اما رزمندگان ما با افتخار تمام هشت سال در برابر دشمن ایستادند و این مساله نیز مرهون همان اعتقادات دینی آنان بود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی دستگاه های مختلف کشور را در این راستا مسؤول دانست و از تمامی مسؤولان کشور و نهادها خواست تا این سرمایه اصلی را حفظ و تقویت کنند.

 

دولت از ظرفیت حوزویان بیشتر استفاده کند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر این که باید انسجام بین حوزه و دولت بیشتر و از حوزویان در بخش های مختلف بیشتر استفاده شود، گفت: حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی و علمی وابسته به آن ظرفیت های بسیار خوبی دارند که می توانند در بخش های مختلف به شما کمک کنند.

 

این مرجع تقلید افزود: ارتباط بین حوزه و دولت و حوزه و دانشگاه باید روزبه روز بیشتر باشد تا بتوانیم در مقابل دشمنان ان شاءالله وحدت مان را حفظ کنیم.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی حفظ وحدت در داخل کشور را یک اصل مهم عنوان و با بیان این که هیچ زمانی به اندازه امروز وحدت برایمان ضرورت نداشته است، تصریح کرد: در گفت وگوهای خارجی ها همه انتظار دارند که عزت و کرامت ما حفظ شود.

 

انرژی اتمی به یک مساله شرافتی برای ما تبدیل شده است

این مرجع تقلید همچنین بخش دیگری از فرمایشات خود را به مساله پرونده هسته ای ایران اختصاص داد و تصریح کرد: انرژی اتمی تبدیل به یک مسأله شرافتی برای ما شده است نه تنها صنعتی و این مساله نیز باید با تدبیر حل بشود.

 

قم را نباید با دیگر شهرهای کشور مقایسه کرد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین در پایان بر ضرورت توجه ویژه مسؤولان کشور به شهر مقدس قم تاکید کرد و اظهار داشت: قم را نباید با دیگر شهرهای کشور مقایسه کرد؛ قم متعلق به تمام جهان است؛ حوزه و مراجع با هزینه خود نیروهای مختلف مورد نیاز نظام و کشور در عرصه های مختلف را تربیت کرده و می کنند؛ از این رو هر گونه توجهی به قم صورت گیرد به جا و شایسته است.

 

گفتنی است، در ابتدای این دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی نیز گزارشی از وضعیت کشور ارائه کرد. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات