۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۸۸۰۳۶
در مؤسسه امیر بیان و با حضور امام جمعه قم؛

آیین عمامه گذاری و رونمایی از کتاب نهج‌الخطابه امیرالمؤمنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین عمامه گذاری و رونمایی از کتاب نهج‌الخطابه امیرالمؤمنان(ع) و نرم افزار آموزشی ذکر مصیبت با حضور امام جمعه قم برگزار شد.
 عمامه گذاري طلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در مراسم رونمایی از کتاب نهج‌الخطابه امیرالمؤمنان(ع) و نرم افزار آموزشی ذکر مصیبت و آیین عمامه گذاری طلاب مؤسسه امیر بیان که پنج شنبه شب در مؤسسه امیر بیان برگزار شد، با تبریک به مناسبت عید غدیر خم، گفت: از این روز بزرگ به عنوان عیدالله الاکبر یاد شده است.
وی با اشاره به آیه «الیوم یئس الذین کفروا من دینکم» ابراز کرد: خداوند در این آیه فرموده کافران از دین شما مأیوس شدند نه از خود شما و این نشان می‌هد که افراد همیشه در خطر طعمه شدن برای کفار هستند.
امام جمعه قم با بیان این‌که خداوند دین را بیمه کرد و پای آن ایستاد، افزود: افراد بیمه نشدند و دشمن از دین ما مأیوس شده نه از افراد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پاسخ به این سؤال که چه کنیم تا دشمن از ما نیز مأیوس شود، اظهار کرد: ‌فقط باید دین دار باشیم وقتی با دین گره خوردیم دشمن، هم از دین و هم از خود ما مأیوس می‌شود.
حجت‌الاسلام هادی‌پور مدیر مؤسسه امیر بیان نیز در این مراسم طی سخنانی، با اشاره به رونمایی از کتاب نهج‌الخطابه امیرالمؤمنان(ع)، گفت: این کتاب حاوی روش‌های سخنرانی و بیان حضرت علی(ع) که برای نخستین بار ارائه شده است.
وی با بیان این‌که درباره بلاغت حضرت علی(ع) کتاب‌های فراوانی وجود دارد، افزود: اما کتابی که به روش بیان و فن خطابه حضرت علی(ع) متمرکز شده باشد، سراغ نداریم.
مدیر مؤسسه امیر بیان با اشاره به این‌که کتاب نهج‌الخطابه امیرالمؤمنان(ع) در سه جلد چاپ شده، ابراز کرد: دو جلد آن موضوعی و یک جلد ترتیبی است که روش‌های بیان حضرت علی(ع) را بیان می‌کند.
حجت‌الاسلام هادی‌پور با بیان این‌که کار پژوهشی این کتاب سه سال طول کشیده است، اظهار کرد: خدا را شاکریم که مؤسسه امیر بیان این افتخار را پیدا کرده که این خدمت را در عرصه خطابه به حضرت علی(ع) داشته باشد و در این روز بزرگ از آن رونمایی کند.
وی  نرم افزار آموزشی ذکر مصیبت را دومین اثری دانست که در این روز بزرگ و در این مراسم رونمایی می‌شود و گفت: طلاب با استفاده از این نرم افزار و جروه‌های آموزشی آن می‌توانند روضه خوانی منبری را آموزش ببینند.
گفتنی است، در این مراسم 10 نفر از طلاب مؤسسه امیر بیان به دست حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ملبس به لباس مقدس سربازی شدند.
همچنین در این مراسم کتاب سه جلدی نهج‌الخطابه امیرالمؤمنان(ع) و نرم افزار آموزشی ذکر مصیبت از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی رونمایی شد.
مولودی خوانی و خطبه خوانی غدیر از سوی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
همچنین نماز جماعت مغرب و عشاء از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اقامه شد و در بین دو نماز مراسم عقد اخوت نیز برگزا شد./905/پ202/ج
ارسال نظرات