۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۷۸۵۵۶
مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران:

روزه حقیقی باید با بازدارندگی و سازندگی همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران با تأکید براین که روزه حقیقی باید بازدارندگی و سازندگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: این روزه از ثواب و پاداش ویژه ای در نزد خداوند متعال برخوردار است.
 مسؤول حوزه علميه فيضيه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد فاضل، مسؤول حوزه علمیه فیضه مازندران امروز در برنامه ویژه ماه مبارک رمضان که از شبکه تبرستان پخش شد، روزه را یکی از ارکان اصلی عبادت های اسلامی دانست و با بیان این که روزه داری درک گرسنگی و تشنگی است، گفت: افراد با نخوردن غذا و آب در این ماه، به حال دیگرانی که گرسنه و تشنه هستند، پی می برند.

 

مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در خطبه شعبانیه می فرمایند که روزه باعث می شود تا روزه داران، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را به یاد بیاورند و برای آن روز بزرگ، تدارک ببینند و اعمال و کردار خود را خدایی کنند و جز رضای خدا قدمی بر ندارند.

 

حجت الاسلام فاضل با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، ماه مغفرت و آمرزش، ماه جود و کرم، ماه بخشش و نیکوکاری، ماه ایثار و از خود گذشتگی، ماه جهاد و کوشش، ماه سعی و تلاش، ماه رحمت و سازندگی و ماه ضیافت الله است، گفت: خداوند در این ماه درهای رحمت خود را به سوی بندگان خود می گشاید و ما نباید از این فرصت استثنایی بی بهره بمانیم.

 

وی با بیان این که رمضان ماه تهذیب نفس، غلبه و چیره شدن بر نفس، ماه صبر و استقامت و در نهایت ماه خودسازی و اصلاح جامعه است، ادامه داد: این ماه دانشگاه علمی و عملی، تربیتی و اصلاحی است.

 

مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران از پیامبر گرامی اسلامی به عنوان اسوه و الگویی برای امت اسلامی یاد کرد و گفت: بر اساس روایاتی پیامبر گرامی اسلام(ص) در ماه مبارک رمضان بر جود، کرم، احسان، نیکوکاری، بخشش و صله‌رحم خود می‌افزودند و جود و کرمش فراگیرتر از باد وزنده بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که روزه تنها ترک خوراک و آب نیست، گفت: روزه حقیقی آن است که به اضافه ترک آب و غذا، یک انقلاب درونی که سازندگی دارد در شخص روزه‌دار ایجاد شود.

 

وی با تأکید براین که روزه حقیقی باید بازدارندگی و سازندگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: این روزه از ثواب و پاداش ویژه ای در نزد خداوند متعال برخوردار است.

 

حجت الاسلام فاضل با بیان این که فرشتگان برای روزه داران حقیقی تا هنگام افطار استغفار می کنند، ادامه داد: گشوده شدن دروازه‌های بهشت و بسته شدن دروازه‌های دوزخ و به زنجیر کشیده‌شدن شیاطین در ماه رمضان از جمله ویژگی های مهم این ماه با فضیلت است.

 

وی، حلم و بردباری را از دیگر اهداف مهم روزه داری دانست و خاطرنشان کرد: باید از فرصت روزه داری براس ساختن اخلاق دینی در خود بهره گیریم.

 

مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که روزه رمضان رکن مهم مسلمانی است، ادامه داد: روزه داری فرصتی برای تمرین بندگی است.

 

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود با بیان این که روزه داری با این شیوه و عظمت تنها مختص امت اسلامی است و در دیگر ادیان دیده نشده است، گفت: ممکن است در برخی ادیان و فرق دیگر در برخی روزها روزه داری وجود داشته باشد، اما در ماه مبارک رمضان و از طلوع فجر تا غروب و مغرب نیست و روزه داری با این جامعیت تنها در دین اسلام وجود دارد.

 

مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که تقوا پیشگیری می آورد و روزه عامل پیشگیری است، تصریح کرد: اثرگذاری روزه داری در پیشگیری و کسب تقوا از بسیاری از فرایض دینی دیگر بالاتر است چون این پیشگیری می تواند تا آخر عمر مانع از ورود بیماری ها به وجود انسان شود.

 

وی با اشاره به این که روزه واکسینه شدن انسان دربرابر هرگونه پلیدی و گناه است، تصریح کرد: اگر این چنین است باید حق آن را ادا کرد و قدر آن را دانست.

 

مسؤول حوزه علمیه فیضه مازندران با اشاره به این که برنامه  و پزشک حقیقی خدا و نسخه حقیقی قرآن است، خاطرنشان کرد: روزه برای پیر و جوان و مرد و زن تقوا آفرین است سی روز فردی یک کار را تکرار کند برایش عادت خواهد شد.

 

وی ادامه داد: اثر روزه بسیار مفید و سازنده و پایدار است و باید با برکات روزه بیشتر آشنا و بهره مند تر شویم./950/پ203/ب

ارسال نظرات