۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۷۲۰۴۲
هر روز انجام می‌شود؛

پخش صلوات شعبانیه از رادیو قرآن

خبرگزاری رسا ـ‌ از امام سجاد (ع) صلواتی وارد شده است که در هر روز ماه مبارک شعبان باید خواند و علاقه‌مندان می توانند هر روز ظهر در ماه مبارک شعبان همراه با رادیو قرآن صلوات شعبانیه را زمزمه کنند.
راديو قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، "صلوات شعبانیه" در ماه شعبان المعظم هر روز ظهر ساعت 13:15 به مدت 5 دقیقه از شبکه رادیویی قرآن بر روی آنتن می رود.

در خصوص ثواب قرائت این صلوات در وسائل الشیعه ، ج 10 ، ص 492 ، باب 28 ، و در مصباح المتهجد، ص 28 آمده است: در آسمان ، دریایی است که آن را دریای برکات گویند و بر لب آن دریا درختی است که آن را درخت تحیّات نامند، بر آن درخت آشیانه مرغی است به نام مرغ صلوات و وقتی مؤمنی در ماه شعبان برسیّد پیغمبران (ص) صلوات فرستد، خدا آن مرغ را امر نماید تا در آن دریا غوطه خورد و پرهای خود را بفشارد و هر قطره ای که از پرهای آن مرغ بریزد، ملکی خلق نماید و جمیع آن فرشتگان به تقدیس و تحمید و مدح و ثنای پروردگار مشغول گردند و ثواب آنها در دیوان اعمال صلوات فرستنده ثبت گردد .

شایسته یادآوری است که در روایت آمده یک صلوات در ماه شعبان برابر است با ده صلوات در غیر ماه شعبان یکی از مهم‌ترین اعمال ماه شعبان «صلوات شعبانیه» است. این صلوات را امام سجاد(ع) سفارش کرده است که مسلمانان هر روز ماه مبارک شعبان بخوانند.

این صلوات شامل برکات ماه و کارهایی که باید برای رسیدن به این برکات انجام دهیم می‌باشد؛ این دعا با صلوات‌هایی شروع می‌شود که توجه به شئون نبی اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) است.

علاقه‌مندان می توانند "صلوات شعبانیه" را هرروز ساعت13:15 برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتز از رادیو قرآن بشنوند./959/د102/ص

ارسال نظرات