۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۶۴۸۰۱
آیت الله مروجی طبسی تشریح کرد؛

شناخت حضرت زهرا از کتب اهل سنت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم در جمع طلاب ارومیه به تشریح فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) از دیدگاه علمای اهل سنت پرداخت.
آيت الله نجم الدين مروجي طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله نجم الدین مروجی طبسی، استاد حوزه علمیه قم، امروز جمع طلاب مدارس علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: وهابیت سعی دارد نقش اهل بیت(ع) در زندگی مسلمانان را کمرنگ کند، از  این رو به دنبال شبهه افکنی و جعل احادیث و روایات نسبت به ائمه اطهار(ع) هستند، در مورد ابوطالب می گویند که کافر از دنیا رفت در حالی که هیچ یک از صحابه غیر از ابوطالب بیش از 40 سال با پیامبر نبوده است.


وی با اشاره به احادیث نقل شده از سوی اهل سنت بر  حقانیت اهل بیت، گفت: باب جهاد در کتاب صحیح می نویسد در جنگ احد پیامبر خدا مجروح شدند و دندانش شکست و کلاهی که بر سر داشتند بر اثر تیرهایی که به ایشان زده بودند، خرد شده بود و در چنین شرایطی اصحاب رسول خدا او را تنها گذاشتند و پا به فرا گذاشتند و پیامبر هر چه فریاد زدند بازگردید، من رسول خدا هستم مرا تنها نگذارید آنان اعتنا نمی کردند، تا این که خبر به حضرت زهرا رسید.


این استاد حوزه علمیه قم افزود: بر اساس این کتاب حضرت فاطمه(س) بدون توجه به فرار اصحاب و هجوم دشمن آمد تا زخم پدر را مداوا کند و علی(ع) در آن جنگ 90 زخم برداشته بود که هر کدام از این زخم‌ها می‌توانست یک پهلوان را از پا در آورد، علی در این شرایط در احد آب می ریخت و فاطمه زخم های پدر را پاک می‌کرد و هر چه می شست خون باز جریان داشت، در چنین حالتی همه رفتند جز علی و فاطمه.


آیت الله مروجی طبسی خاطر نشان کرد: روایتی داریم که نقل می کند؛ بر انبیا حرام است که قبل از حضرت فاطمه زهرا وارد بهشت شوند و خود پیامبر در حدیثی  می فرماید: فاطمه قبل از من وارد بهشت می شود. جمع این دو روایت یعنی این که فاطمه بر انبیا پیشی دارد.


وی ادامه داد: حدیث در همین کتاب از ابن مسعود روایت کرده شده که می گوید روزی پیامبر در کعبه مشغول نماز بود و ابوجهل هم آنجا بود و شتری را هم نحر کرده بودند، ابوجهل گفت این مقدار پاداش می دهم بر کسی که فضولات این حیوان را بر سر محمد بریزد وآنان صبر کردند تا پیامبر به سجده رفتند و آن فضولات را بر سر پیامبر ریختند و شروع کردند به خندیدن و پیامبر سرش را از سجده بر نداشت تا این که خبر بر فاطمه رسید و فاطمه آمد در حالی که کودکی کوچک بود و این فضولات را از سر پدر برداشت و به کنار انداخت، این را خود اهل سنت روایت کرده اند.


آیت الله مروجی طبسی به حدیث دیگری از اهل سنت اشاره کرد و گفت: حدیث سوم باز هم در همین کتاب به نقل از راوی می نویسد که در حفر خندق در کنار پیامبر بودیم که دیدیم حضرت زهرا(س) آمد و نان همراهش بود، پیامبر گفتند فاطمه اینها چیست که آورده ای؟ عرض کرد بابا نان برای فرزندانم پخته بودم برای شما هم آوردم و پیامبر گفتند فاطمه جانم 3 روز است که پدرت غذا نخورده است این اولین غذایی که در این 3 روز که از دست تو می خورم.


وی درباره احتجاج خود علمای اهل سنت بر بطلان روایات خود افزود: آلوسی از علمای اهل سنت در تفسیر خود به نام تفسیر آلوسی می نویسد؛ نظر من این است که فاطمه از عایشه افضل است، ولی اکثر علمای اهل سنت بر خلاف این نظر دارند و قلیلی از علما اهل سنت این نظر را  قائل هستند و آنهایی که می گویند عایشه افضل است و احتجاج می کنند به این که  روایتی از پیامبر است که می گوید، دو سوم دینتان را از عایشه بگیرید، حدیث دیگر این است که پیامبر گفته فضلیت عایشه بر دیگر زنان من مثل افضلیت آبگوشت بر دیگر غذاها است و گفته اند مقام عایشه با پیامبر(ص) در بهشت یکی است.


آیت الله مروجی طبسی تشریح کرد: خود این عالم ادامه می دهد که دلیل اول مردود است زیرا هم سندش ضعیف است و هم این که هیچ دلالتی بر افضلیت عایشه بر فاطمه ندارد و فاطمه عالمه نیست، زیرا اگر پیامبر می دانستند که فاطمه بعد از پیامیر اسلام عمر طولانی می کند می گفت تمام دینتان را از فاطمه بگیرید و روایت دیگری از پیامبر داریم که می فرمایند خدیجه بر تمام زنان عالم  فضلیت دارد و چون النسا در این روایت دارای الف و لام است و الف لام هم در اینجا دلالت بر استغراق می کند یعنی بر تمام زنان عالم حتی بر دیگر زنان پیامبر هم برتری دارد.


وی ادامه داد: رد دلیل سوم؛ باز هم از زبان این عالم است، این که پیامبر گفته مقام علی در بهشت بالاتر از انبیا است و اگر این روایتی را که اهل سنت به آن بر فضلیت عایشه بر فاطمه می کنند، درست باشد باید مقام عایشه بالاتر از انبیاء باشد، فضلیت زهرا هم مثل مادرش است و بعد خدیجه زهرا افضل از تمام زنان عالم است. متأسفانه وهابیت و برخی از علمای اهل سنت هر چه روایت در شأن و منزلت زهرا ذکر شده همه مخفی کرده اند.


این استاد حوزه علمیه قم افزود: ابن حاکم می نویسد دین ما در دست خوارج و اموی ها افتاد و برای این که مردم را به خود نزدیک کنند، به اهل بیت پشت کردند و اسلام را تحریف کردند و ما گرفتار شدیم، برخی از  علمای اهل سنت تا جایی پیش رفتند که اظهار می کنند علی قرآن بلد نبوده و برای این هم می گویند روایتی از شعبی داریم که علی قرآن را بلد نبوده است. اولاً این شعبی که شما می گویید یک دنیاپرست بود و اصلا شاگردی علی را نکرده است.


وی در پایان گفت: آنها برای کتمان کردن مقام حضرت زهرا می گویند که پیامبر گفته زینب در بین دختران من از همه افضل است، آیا اهل سنت این است؟ خیر این جریان اموی و خوارج  است، دیروز به نام اموی بودند و امروز به نام وهابیت که به دنبال از بین بردن فضائل اهل بیت هستند. کشور های حاشیه خلیج فارس پول های میلیاردی به طالبان می دهند تا شیعیان پاکستان را قتل عام کنند، حکومت اموی زمانی شرق و غرب عالم را فرا گرفته بود و آنها نتوانستد شیعه را از بین ببرند وهابیت که اندازه ای نیست چگونه می خواهد شیعه را از میان بردارد. حقیقت آن است که وهابیت با منطق نمی تواند شیعه را قانع کند./9352/پ201/س

ارسال نظرات