۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۶۴۵۶۲
مدیر مدرسه علمیه معصومیه:

حجت الاسلام ابوترابی الگویی مناسب برای طلبه عصر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) در تشریح الزامات طلبه عصر انقلاب به بیان خاطره ای از دوران اسارت حجت الاسلام ابوترابی پرداخت و گفت: ایشان از مصادیق طلبه عصر انقلاب بودند.
حميد ملکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید ملکی مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) ظهر امروز در همایش طلبه عصر انقلاب از منظر رهبر معظم انقلاب که د رسالن همایش های این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: امام(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهید مدنی، شهید دستغیب، شهید مطهری و  مرحوم ابوترابی یکی از مصادیق طلبه عصر انقلاب بودند.

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) افزود: در خاطرات حجت الاسلام ابوترابی آمده است وقتی که از انگلستان آمده بودند از وضعیت اسرای ایرانی بازدید کنند، از ایشان پرسیدند که اینجا شما را شکنجه می کنند؟ ایشان از پاسخ به این پرسش طفره رفت؛ نیروهای عراقی که جای جای سر ایشان را با میخ سوراخ سوراخ کرده بودند در مواجه با این برخورد تعجب کردند.

 

حجت الاسلام ملکی ادامه داد: بعد از رفتن هیأت انگلیسی یکی از افسران عراقی علت این برخورد را جویا شد ایشان در پاسخ این آیه شریفه را خواند«وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً » اینها مسیحی بودند و ما مسلمانیم برای همین چیزی نگفتم؛ آن فرد اشک می ریزد و به می گوید من می خواهم بخاطر شکنجه هایی که انجام داده ام توبه کنم؛ این از آثار خدایی و  قرآنی زندگی کردن است.

 

وی گفت: ایشان از افسر عراقی خواست تا وی را به اردوگاه های دیگر ببرد تا اسرایی را که بریده اند روحیه بدهد که بتوانند مقاومت کنند، و برای عملی شدن این پیشنهاد چنین راهکاری ارائه داد که مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار دهید و وقتی علت را جویا شدند بگویید او می خواهد اغتشاش کند و به این بهانه مرا به جاهای دیگر منتقل کنید؛ وقتی که زندگی این شهیدان را نگاه می کنیم مصادیق طلبه عصر انقلاب مشخص می شود.

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) در تجلیل از برگزار کنندگان این همایش ابراز داشت: در نظام دینی نفاق، دروغ، دو رویی و دور زدن جواب نمی دهد، در این چارچوب تنها صداقت،  صفا و صمیمیت کار ساز است؛ طلاب این مدرسه که سعی دارند مطالبات رهبری را با خلوص نیت و نهایت ادب پیگیری کنند از این دست هستند و در آینده پیشرفت ها و تأثیرگذاری های آنان را شاهد خواهیم بود؛ پشت این تأثیر گذاری باید نیت خالص باشد.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که فعالان این مجموعه دستی به سوی یافته های بزرگان حوزه و دست دیگر به سمت آرزوهای بزرگ مدنظر رهبر معظم انقلاب دراز کرده اند، گفت: بنده مایلم کارها و عملکرد این عزیزان در نشستی مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا از این طریق از تلاش های ایشان تقدیر شده و نقاط ضعف هم بر طرف شود./928/پ202/ن

ارسال نظرات