۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۵۶۷۹۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

فاصله بین دانش و تهذیب در فضاهای آموزشی آسیب‌زا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: معلمان باید بکوشند علم و دانش خود را در ظرفی به نام تهذیب بریزند و آن را به دانش‌آموزان آموزش بدهند که در این صورت بزرگ ترین خدمت را به اسلام و نظام کرده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام - امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح دانشگاه فرهنگیان این استان، اظهار داشت: اساسنامه این دانشگاه باید در راستای تحقق اهداف این مرکز آموزشی با همراهی و همکاری مسؤولان و متولیان امر تبیین و عملی شود که تنها با داشتن بصیرت تحقق این مهم امکان‌پذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به آیه «قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلَى شَاکِلَتِهِ فَرَبُّکُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدَى سَبِیلاً؛ هر کس به طریقه خویش عمل می‌کند و پروردگار تو بهتر می‌داند که کدام یک به هدایت نزدیک‌تر است»، افزود: چنانچه انسان بر اساس دستورات الهی و اسلام شکل بگیرد، به یقین رستگار می‌رسد، در غیر این صورت شاکله‌اش، شیطانی و با گناه و معصیت آمیخته می‌شود و سرانجام راهش گمراهی خواهد بود.

استاد عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: انبیا آمدند تا به برکت اسلام و دین به انسان‌ها شاکله‌ای خدایی ببخشند و آنان را بر اساس اسلام و شریعت اسلامی تربیت کنند و اکنون این وظیفه مهم بر دوش دانشجویان و معلمان دلسوز است.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت تا به برکت اسلام، قرآن و دین انسان‌هایی مؤمن و متعهد تربیت کند، افزود: امام خمینی(ره) مردم را بیدار کرد و به آن‌ها فهماند که حکومت بدون اسلام هیچ ارزش و جایگاهی ندارد و تنها اسلام آنان را به جایگاه بلند انسانیت می‌رساند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر هدف و مقصود این شد باید برای رسیدن به آن مجاهدت و ایثار کرد و خون‌هایی بر زمین ریخته شود تا این حکومت اسلام شکل بگیرد و انسان‌های کامل در زیر سایه اسلام به وجود بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این که «اگر در مرکز علم خود را اصلاح نکرده و به معنویات نائل نشوید مردم را منحرف می سازید و به اسلام خیانت می کنید»، تصریح کرد: بکوشید علم همراه با تهذیب نفس داشته باشید؛ چراکه اگر علم بدون تهذیب نفس باشد نمی‌توان انتظار داشت که انسان‌های سازنده در جامعه به وجود بیایند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در جامعه کنونی ما مشکلات و آسیب‌های بسیاری وجود دارد؛ از این رو شما بکوشید علم و دانش خود را در راه حل اصلاح مشکلات جامعه و نظام قرار دهید و این نعمت را در راه خدا خرج کنید.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخن ملّاصدرا(ره) مبنی بر این که «کسی که علم را برای مال و جاه بخواهد موجودی است خطرناک که باید از او برحذر بود»، گفت: علم، مال و منصب مایه فتنه و دشمنی در جامعه است؛ بنابراین شما بکوشید از این علم در راه اصلاح مشکلات و آسیب‌های جامعه استفاده کنید و تلاشتان جهت به دست آوردن رضای خدا باشد.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: معلمان باید بکوشند علم و دانش خود را در ظرفی به نام تهذیب بریزند و آن را به دانش‌آموزان آموزش بدهند که در این صورت بزرگ ترین خدمت را به اسلام و نظام کرده‌اند.

وی ادامه داد: دانشجویان نیز باید تلاش کنند فضای دانشگاه را فضایی معنوی و اسلامی کنند و در این راستا مسؤولیت سنگینی بر دوش مسؤولان و دانشجویان است.

امام جمعه شهر کرد با بیان این که معلمی که معصیت در وجودش باشد نمی‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند و در دانش‌آموزان تأثیرگذاری داشته باشد، تصریح کرد: شما را به رعایت تقوا و ترک گناه و معصیت دعوت می‌کنم و از شما می‌خواهم که از تهذیب نفس خود غافل نشوید که خیر دنیا و آخرت شما در این راه است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این که «اگر شما درس بخوانید، زحمت ‏بکشید، ممکن است عالم شوید، ولى باید بدانید که میان عالم‏ و مهذب‏ خیلى فاصله است،» خاطرنشان کرد: اگر بین تذهیب و علم فاصله بیفتد یک حجاب برای قلب انسان به وجود می‌آید که دیگر سخن شما در وجود دیگران تأثیر نخواهد داشت./9457/پ202/س

 

ارسال نظرات