۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۵۵۹۹۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا - برگزاری مراسم جشن انقلاب، محفل انس با قرآن کریم، برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم سوره محمد(ص)، غبارروبی گلزار شهدای بخش کهک قم و بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات، گفتمان دینی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در محل دبیرستان رضوان شهر قنوات برگزار شد.
خراسانی از استادان گفتمان دینی در این مراسم ابتدا درباره دهه مبارک فجر گفت: رسالت اصلی برنامه‌های گرامی‌داشت دهه فجر، انتقال مفاهیم و ارزش‌های والای انقلاب به نسل جدید است که باید تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفت.
وی در ادامه در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: همه وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب اسلامی را به اطلاع نسل جدید برسانیم تا قدر آن را بدانند.
خراسانی تأکید کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنایی و انس جوانان جامعه با مبانی تشیع است، امروز مشاهده می‌کنیم که جوانان جامعه ما، جوانانی مؤمن و متدین بوده و می‌توان ادعا کرد این جوانان هوشیارترین جوانان جهان هستند.
در ادامه این گفتمان استاد خراسانی به سؤالات مطرح شده از سوی دانش آموزان پاسخ داد.
برگزاری مراسم جشن انقلاب در مدرسه راهنمایی شهید اشرفی اصفهانی قنوات
به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و همکاری آموزش و پرورش مراسم جشن انقلاب در مدرسه شهید اشرفی اصفهانی برگزار شد.
در این مراسم که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران حجت‌الاسلام حبیبی در رابطه با دهه مبارک فجر مسائلی را ارائه کرد.
وی افزود: برای انتقال ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی باید دانش آموزان و نسل جوان را محور اصلی قرار دهیم، امروز دشمنان تمام تلاش و امکانات خود را برای انحراف نسل جوان و جدایی این نسل با آرمان‌های اسلام و انقلاب به کار بسته‌اند که باید مسؤولان و خانواده‌ها در این زمینه هوشیار باشند.
از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم برگزاری مسابقه حضوری پیرامون دهه فجر و همچنین قرائت شعر و مقاله در رابطه با انقلاب اسلامی بود که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.
محفل انس با قرآن کریم در شهر جعفریه
محفل نورانی انس با کلام وحی در مسجد امام حسین(ع) شهر جعفریه به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.
وحید اکبری، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: محفل نورانی انس با کلام الله مجید 17 بهمن ماه 91 همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مسجد امام حسین(ع) شهر جعفریه برگزار شد.
وی همچنین گفت: این مراسم با همکاری دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد و زهدی علیپور قاری کشوری به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. پس از آن گروه تواشیح بقیه الله همخوانی داشته و محمد صادق سلیمانی پور حافظ کل قرآن برنامه حفظ اجرا کرد.
حجت‌الاسلام مدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی در ابتدای این محفل مطالبی درباره حدیث ثقلین پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) بیان کرد.
این مراسم با حضور مردم متدین شهر جعفریه و مسئولان ادارات با صلابت خاصی برگزار شد.
برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم سوره محمد در بخش مرکزی قم
به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و همکاری دارالقرآن الکریم و بخشداری مسابقات حفظ و مفاهیم سوره محمد (ص) در بخش مرکزی برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت: همزمان با فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر مسابقات حفظ و مفاهیم سوره محمد(ص) در روستاهای تابعه بخش مرکزی ویژه خواهران و برادران در دو مقطع زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار شد.
وی افزود: در این دوره از مسابقات که بیش از 250 نفر شرکت داشتند نفرات برتر انتخاب شدند و برای رقابت با دیگر شرکت کنندگان در استان به دارالقرآن الکریم معرفی شدند.
وی افزود: مرحله استانی این مسابقات، روز شنبه و در محل دارالقرآن الکریم استان قم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار در پایان گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ قرآن نشر و ترویج فرهنگ و علوم قرآنی آموزش حفظ و مفاهیم قرآن در رأس برنامه‌های قرآنی این اداره است.
غبارروبی گلزار شهدای بخش کهک قم
مراسم بزرگداشت شهدا و غباروبی و عطرافشانی قبور شهیدان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح بخش کهک قم برگزار شد و در این مراسم حجت‌الاسلام خلیل سمیعا،رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهر و حجت‌الاسلام حسینی مطلق یکی از کارشناسان اداره تبلیغات اسلامی حضور داشتند.
مسؤولان تبلیغات اسلامی کهک افزون بر شرکت در مراسم غبارروبی گلزار شهدای کهک، در مراسم روستاهای ابرجس، بیدهند و کرمجگان حضور داشتند.
افزون بر این مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک در روستای ابرجس برگزار شد.
سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در مسجد امام صادق تهران
حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در جمع پرشور نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق(ع)، انقلاب اسلامی ایران را ودیعه الهی دانست و گفت: باید شکرگذار این نعمت عظیم الهی باشیم و شکر عملی این نعمت، حرکت در مسیری که امام و رهبری تعیین کرده‌اند و پاسداری از ارزش‌های والای اسلامی است.
وی اظهار داشت: اگر مجاهدت‌های بی‌نظیر حضرت امام و همراهی‌های روحانیت و مردم نبود این انقلاب به پیروزی نمی‌رسد.
حجت‌الاسلام اسکندری به دگرگونی‌های انجام شده در دوران سی و چهار ساله انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید معلوم نبود امروز مردم ما در چه وضعی بودند ولی در حال حاضر جمهوری اسلامی علاوه بر عزت و سربلندی که در جهان دارد، گام‌های بزرگی برای توسعه و پیشرفت برداشته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم وحدت و انسجام در بین همه گروه‌ها، شخصیت‌ها و مردم تاکید کرد و افزود: امروز که دشمنان هجمه همه جانبه‌ای علیه جمهوری اسلامی دارند، وحدت و همدلی در داخل بهترین راهبرد برای مقابله با این توطئه‌ها است.
بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در روستای جعفرآباد قم
جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه، بخشدار و مسؤولان ادارات بخش و با حضور پرشور مردم متدین و انقلابی روستای جعفرآباد در مسجد این روستا برگزار شد.
حجت الاسلام مدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در این مراسم اظهار کرد:در سی‌ و‌ چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی است تا با الهام از فرهنگ غنی ایران اسلامی به مرور رخدادهای دوران انقلاب و تعمیق الگوهای امام خمینی(ره) و اشاعه منویات رهبر معظم انقلاب پرداخت.
برگزاری جشن پیروزی انقلاب در دستجرد
همزمان با سالروز ورود پرخیر و برکت حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم و همچنین فرارسیدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) مراسم باشکوهی در مدرسه ابتدایی سرتیپ شهید محمد حسنی برگزار شد.
در این محفل نورانی پس از اجرای سرود و ارائه مقاله پیرامون مقایسه انقلاب اسلامی با شرایط قبل از آن، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد به سخنرانی پرداخت.
وی با تشویق دانش آموزان و اولیای آنها به برگزاری برنامه‌های معنوی و فرهنگی در مناسبت‌های مختلف به ویژه ایام الله دهه فجر، به جایگاه رفیع شهر قم که در روایات به عنوان آشیانه اهل بیت از آن یاد می‌شود اشاره کرد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به برکات وجود پر خیر و برکت مضجع شریف حضرت معصومه(س) در قم گفت: یکی از برکات وجود ایشان پیروزی انقلاب اسلامی است که مبدا آن از شهر خون و قیام قم و به رهبری امام خمینی(ره) بوده است که بیداری اسلامی در کشورهای دیگر از این انقلاب نشات گرفته است./907/ت302/ی
ارسال نظرات