۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۵۳۰۵
مدیرکل بنیاد شهید قم خبر داد؛

دائره المعارف فرهنگ اعلام تدوین می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، از تهیه و تدوین دائره المعارف فرهنگ اعلام حاوی اطلاعات مربوط به 6 هزار شهید استان در آینده نزدیک خبر داد.
محمد كاظم پوراميني، رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدکاظم پورامینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، ظهر امروز در دیدار مسؤولان این اداره کل با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید گزارشی از اقدامات، فعالیت ها و عملکرد بنیاد شهید قم ارائه کرد.

پور امینی در ادامه از تهیه دائره المعارف فرهنگ اعلام خبر داد و گفت: این دائره المعارف حاوی مشخصات، زندگی نامه و بیوگرافی شهدای استان قم است و خوشبختانه کارهای مقدماتی آن نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه این دائره المعارف به زودی تدوین و منتشر خواهد شد، ابرازداشت: تهیه و تدوین دائره المعارف فرهنگ اعلام، گامی در جهت معرفی شهدای استان قم و تبیین بیش از پیش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خدمت به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان را افتخاری بزرگ توصیف کرد و با اشاره به 22 اسفند سالروز حکم حضرت امام مبنی بر تشکیل سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: 22 سال از این حکم می گذرد و ما هر روز شاهد شکوفایی و رسیدن به اعماق حکم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای رسیدن به خدمت به خانواده این عزیزان هستیم.

پورامینی اضافه کرد: از زمان صدور حکم حضرت امام ما سه فراز تاریخی را پشت سر گذاشته ایم و خوشبختانه از سال 83 با تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت هماهنگ سه نهاد خدمت گذار تجمیع شدند و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل گردید.

پورامینی بیان داشت: امروز افتخار می کنیم با برنامه هایی که تحت هدایت های حضرت امام و مقام معظم رهبری داریم، برای خدمت به خانواده شهدا، جانبازان و جامعه ایثارگری تلاش می کنیم.

وی ترویج ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهم ترین برنامه های سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و اقدامات اداره کل بنیاد شهید استان در این ارتباط را تشریح کرد.

مدیرکل بنیاد شهید قم افزود: در بخش خدماتی 500 هزار جانباز ، 240 هزار خانواده شهید تحت پوشش سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور هستند و در استان قم نیز این اداره کل به 5800 شهید 11هزار خانواده جانباز و 580 خانواده آزاده خدمات رسانی می کند.

وی با بیان اینکه در مجموع بنیاد شهید استان قم به شصت هزار نفر خدمت رسانی می کند، رهنمودهای مراجع تقلید و علما و شخصیت های حوزوی را در راستای بهبود روند کاری و نحوه خدمات رسانی این سازمان به جامعه هدف مؤثر ارزیابی کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات