۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۵۵
امام جمعه نوشهر:

حضور پر‌شور مردم در نماز جمعه نمادی از اقتدار و وحدت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نوشهر، حضور پر شور مردم در نماز جمعه را نمادی از اقتدار، وحدت و همدلی قشرهای مختلف مردم دانست و گفت: امروز شرایط به گونه ای است که نمازگزاران در نمازجمعه حضور پرشور خود را به رخ دشمنان می کشند.
امام جمعه نوشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، امام جمعه نوشهر، امروز در جمع مدیران شهرستان با گرامیداشت سالروز تأسیس نماز جمعه گفت: این پایگاه عبادی و سیاسی یک کنگره هفتگی است که در پایان هرهفته در همه نقاط کشورو بسیاری از نقاط جهان اسلام برگزارمی شود تا ضمن آشنایی مردم با فرهنگ اسلامی عزت و عظمت و اقتدار ووحدت مسلمانان به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان این که نمازجمعه، هم پشتوانه اسلام است و هم پشتوانه نظام و انقلاب است و نیز یکی از اصلی ترین پشتوانه مردم به شمارمی آید، ادامه داد: نقش برپایی نمازهای جمعه به عنوان یکی از فرایض مهم دینی دربقاء اسلام و عزت مسلمین و ترویج فرهنگ دینی و رشد و اعتلاء فرهنگ عمومی و بینش سیاسی و بصیرت دینی مردم برکسی پوشیده نیست.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه مازندران در ادامه ضمن بیان نقش نمازهای جمعه در بقاء نظام و تداوم انقلاب اسلامی ایران اظهارداشت: نگاهی به تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب و چالش های پیش روی آن ثابت می کند که نمازهای جمعه در رفع مشکلات و موانع و چالش های فراروی نظام و انقلاب اسلامی نقش انحصاری و بی بدیلی را ایفاء کرد چرا که هم خطبه های ائمه جمعه و هم حضور یکپارچه و حماسی مردم در این سنگرمقدس بسیاری از چالش ها و موانع پیش روی نظام و انقلاب را مرتفع کرد.

حجت الاسلام مشایخ، پیروزی ملت سرافراز ایران در دفاع مقدس از جمله دستاوردهای نمازجمعه دانست و تصریح کرد: تداوم معجزه آسای انقلاب و نظام اسلامی نیز از جمله دستاوردهای مهم نمازجمعه است.

وی، نماز جمعه را یکی از اصلی ترین پشتوانه های مردم برشمرد و با بیان این که نمازجمعه به عنوان مردمی ترین نهاد مقدس دینی و ائمه جمعه به عنوان زبان صادق و گویای مردم همواره و بدون ملاحظه کاری های متعارف و سیاسی و با اقتدار همه مشکلات مردم را به سمع و نظر مسؤولان رسانده و مقتدرانه رفع آنها را از مسؤولان اجرایی مطالبه می کنند، ادامه داد: نمازجمعه های جمعه در رفع مشکلات مردم و نیز در عمران و آبادانی منطقه و رفاه مادی و معنوی مردم نقش ممتازی را خواهد داشت.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که برپایی نماز جمعه نورانی‌ترین ارمغان امام خمینی (ره) برای مردم ایران است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه یکی از دستاوردهای ارزشمند امام راحل بعد از به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور است.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه مازندران با بیان این که ‌ملت مؤمن و خداجوی ایران اسلامی در بیش از سه دهه اخیر همواره حضور معنوی و سیاسی خود را در صحنه‌های نماز جمعه به جهانیان نشان داده است، تصریح کرد: نماز جمعه محل پیوند مردم و مسؤولان و اثر‌گذارترین تریبون برای پاسخگویی به سؤالات سیاسی و مذهبی مردم است.

وی ادامه داد: ‌نماز جمعه در کشور ما همانند سایر آداب اسلامی همچنان مورد توجه خاص مردم قرار دارد زیرا مردم شریف مؤمن و خداجوی ایران اسلامی به درستی بر اهمیت و صلابت نماز جمعه به عنوان مظهر و مبنای معرفی اقتدار و عظمت مسلمانان واقف هستند.

امام جمعه نوشهر تصریح کرد: نماز جمعه‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی‌(ره‌) اقامه شد و نمازهای سیاسی و عبادی که در بیش از سه دهه اخیر در سراسر کشور صحنه نمایش عزت و اقتدار و عظمت مسلمانان بوده، مایه یأس و ناامیدی دشمنان ملت و جمهوری اسلامی‌ محسوب می‌شود.

حجت الاسلام مشایخ در ادامه سخنان خود حضور چشمگیر در نمازجمعه را نشانه بیداری و اعلام وجود مؤمنین و خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: باید حضور مدیران در صفوف نماز جمعه پر‌رنگ‌تر شود.

وی، حضور پر رنگ و حماسی نمازگزاران در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه را نمادی از اقتدار، وحدت و همدلی قشرهای مختلف مردم دانست و گفت: امروز شرایط به گونه ای است که نمازگزاران در نماز جمعه حضور پرشور خود را به رخ دشمنان می‌کشانند./950/پ202/س

ارسال نظرات