۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۹۷۱

دانشنامه امام علی به روز رسانی شد

خبرگزاری رسا ـ دانشنامه امام علی(ع) با بیش از یکصد مطلب به همت محققان پایگاه اطلاع رسانی حوزه وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بر روی شبکه جهانی اینترنت به روز رسانی شد.
حرم مطهر امام علي(ع)



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد اکبری، مدیر پایگاه حوزه نت، هدف از به روز رسانی دانشنامه امام اول شیعیان را در اختیار گذاشتن اطلاعات طبقه بندی شده به محققان علوم دینی و عاشقان و شیفتگان این امام همام عنوان کرد.

مدیر پایگاه حوزه افزود: این دانشنامه در 2089 مطلب شامل مقاله، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان نامه و نگارخانه می باشد.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم با بیان اینکه مطالب دانشنامه به دو بخش نمایه اصلی و فرعی تقسیم می شوند، اظهار داشت: این 2089 مطلب در قالب 106نمایه (سرفصل) که شامل 21 نمایه اصلی و 85 نمایه فرعی می باشند و از هم اکنون در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

وی مطالبی از جمله " امام علی(ع)،معرفی کوتاه"، " امام(ع) از ولادت تا هجرت"، "امام(ع) از هجرت تا غدیر"، " امام(ع) از غدیر تا پایان دوران خلفا" را از جمله نمایه های اصلی این دانشنامه عنوان کرد.

وی افزود: " امام(ع) از خلافت تا شهادت"، " مظلومیت امام(ع)"،" فضائل و مناقب امام(ع)"، " اخلاق و سیره امام(ع)"، " آثار و منابع گردآوری شده از سخنان و نامه های امام(ع)"، "در مکتب امام(ع)" از دیگر نمایه های اصلی این دانشنامه می باشد.

این پژوهشگر علوم دینی " امام(ع)، کوفه و نجف"، " امام(ع) در آئینه سوالات"، " امام(ع) از نگاه امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری" و دهها نمایه دیگر را از نمایه های اصلی دانشنامه نامید.

وی در ادامه به برخی از نمایه های فرعی این دانشنامه اشاره کرد و گفت:" پدر و مادر امام(ع)"،" تربیت امام(ع) در دامان پیامبر(ص)"، " پیشگامی امام(ع) در اسلام و ایمان"،" امام(ع) و لیله المبیت"، " امام(ع) در غزوه عشیره و بدر" از جمله نمایه های فرعی این دانشنامه به شمار می رود.

حجت الاسلام اکبری "امام(ع) و ازدواج با حضرت فاطمه(س)"، " امام(ع) و تولد امام حسن(ع) و حسین(ع)"، "امام (ع) و مرگ مادر" و مطالب فراوان دیگر را از جمله نمایه های فرعی این درختواره ذکر کرد.

وی این دانشنامه را دارای ویژگیهای خاص و مهمی دانست و گفت: جامعیت، طبقه بندی ساختاری و بکارگیری جدیدترین نوع جستجو از ویژگیهای خاص و منحصری است که در این دانشنامه مورد استفاده قرار گرفته است.

علاقمندان می توانند جهت استفاده از این دانشنامه به نشانی اینترنتی http://hawzah.net/Hawzah/Subjects/Subjects.aspx?LanguageID=1&id=4937 مراجعه کنند./9161/د102/ع

ارسال نظرات