۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۹۳۴۲۴
در نشست سالانه امامت پژوهان؛

طلاب و اساتید ممتاز بنیاد فرهنگی امامت تجلیل شدند

طلاب و اساتید ممتاز بنیاد فرهنگی امامت تجلیل شدند
نشست سالانه امامت پژوهان و مراسم تقدیر از طلاب و اساتید برتر آموزشی و پژوهشی با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست سالانه امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت اهل بیت(ع) با حضور آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه و آیت الله میلانی مدیریت عالی بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.

آیت الله میلانی در این مراسم با بیان این که فارغ التحصیل شدن در باب امامت تعبیر درستی نیست، ابراز داشت: در این زمینه کار بسیار است، همچنانکه علامه میرحامد حسین شدن، سید شرف الدین و علامه امینی(ره) ها با تلاش و مجاهدت شبانه روزی به این مرتبه رسیدند که همچنان اسمشان باقی است.

همچنین در بخشی از این مراسم آیت الله حسینی بوشهری به ایراد سخنرانی پرداخت و با تأکید بر لزوم گسترش مباحث امامت پژوهشی در حوزه گفت: پاسداری واقعی از حریم دین در گرو تقویت مباحث کلام و امامت است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی مدیر عامل بنیاد فرهنگی امامت در این مراسم با اشاره به گزارشی از این مرکز اظهار داشت: دوره عمومی امامت و همچنین سطح سه امامت چندین سال است که راه افتاده است و انشاءالله در شرف راه اندازی سطح چهار امامت هستیم.

وی افزود: سطح چهارم امامت در دو گرایش امامت تطبیقی و امامت تبیینی راه اندازی خواهد شد؛ این مسأله نشان می‌ دهد که در نظام جدید حوزه، امامت نه به عنوان یک گرایش  بلکه به عنوان یک رشته مستقل مورد توجه واقع شده است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام شاهینی به ارائه گزارشی از راه اندازی سامانه جامع آموزش مرکز تخصصی امامت پرداخت.

در ادامه مراسم تجلیل از دانش پژوهان این مرکز برگزار شد که در این بخش در سطح سه از دوره هشتم احمد بختیاری، حمید ملکی و علی رستمی مورد تجلیل قرار گرفتند و همچنین از دوره دوم شهر یزد مجتبی شعشعی، سید مهدی میرحاجی، محمدرضا مظفری و شعبان زاده نیز تجلیل شدند.

از دوره اول شهر اهواز آقایان جعفر زبیدی، عیاد ساری و محمدرضا طالب زاده نیز تجلیل شدند و در دوره آموزش عمومی مشهد ابوالفضل رحمتی، از اصفهان سید حسن هاشمی، از دوره قم سجاد آزاد، از شعبه تهران موسی مراد زاده و از شعبه یزد آقای دهقانی زاده با لوح سپاس و هدیه مورد تقدیر قرار گرفتند.

پژوهشگران برتر سال 97 نیز در این مراسم تجلیل شدند؛ در این بخش طاهر عزیز وکیلی به عنوان پژوهشگر برتر، مهدی اسفندیاری به عنوان مدیر پژوهی نمونه، و حجج اسلام هادی الیاسی و مصطفی حاجی ولیی برای دو پایان نامه برتر تجلیل شدند؛ همچنین حجت الاسلام حامد مقدم و محمد زارع به ترتیب به عنوان استاد برتر و خادم نمونه سال 97 تجلیل شدند.

در پایان این مراسم نیز تعداد شش نفر از طلاب این مرکز به دست آیت الله میلانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات