۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۹۳۲۵۶
مدیرکل ارشاد استان قم خبر داد؛

اجرای طرح پارسا در راستای تقویت بحث عفاف و حجاب در آینده نزدیک

اجرای طرح پارسا در راستای تقویت بحث عفاف و حجاب در آینده نزدیک
مدیرکل ارشاد استان قم گفت: با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی طرح پارسا برای بحث عفاف و حجاب با یک پویش مردمی در قم در آینده نزدیک دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به وظایف این اداره کل گفت: سعی ما این است که به صورت شایسته و بایسته وظایف را پیگیری کنیم.

وی افزود: مطبوعات، مؤسسات فرهنگی، مؤسسات قرآنی، کتاب و جاپ و نشر، مجموعه امر به معروف و کانون فرهنگی هنری مساجد تحت نظر اداره ارشاد است و تمام تلاش ما این بود که به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگی لبیک بگوییم و بتوانیم فعالیت های فرهنگی را دنبال کنیم.

حسینی کاشانی با بیان این که قم شهر کریمه اهل بیت(ع) و ام القرا است، اظهار داشت: وظیفه ما و همکاران در دستگاه های فرهنگی بسیار سنگین است و قطعا مشارکت همه مردم را می طلبد، اگر برنامه های فرهنگی جنبه مردمی داشته باشد، اثرگذاری بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای اخیر درباره مسائل فرهنگی قم، خوشبختانه همه دستگاه ها سعی کردند که پاسخگو باشند و با توجه به مصوبه اخیر شورای فرهنگ عمومی استان طرح پارسا برای بحث عفاف و حجاب با یک پویش مردمی در قم در آینده نزدیک دنبال خواهد شد.

مدیرکل ارشاد استان قم با بیان این که سعی داریم با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم در برنامه های فرهنگی گام های مؤثری را برداریم، ابراز داشت: تقویت زیرساخت های فرهنگی در مجموعه استان قم می تواند کمک کار ما باشد تا برنامه های فرهنگی با استمرار بهتر و جدیت بیشتری دنبال شود.

وی عنوان کرد: این نوید را به مردم قم می دهم که امروز مسؤولان فرهنگی استان در زیر مجموعه ریاست شورای فرهنگ عمومی استان آیت الله سعیدی با برگزاری جلسات متعدد سعی دارند که شناسایی خوبی از برنامه های فرهنگی و آسیب ها داشته باشند و برنامه ریزی خوبی را در جهت اجرا دنبال کنند.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: امیدواریم تلاش خدمتگزاران عرصه فرهنگ بتواند پاسخگوی مطالبات رهبر انقلاب باشد، توجه به بخش کتاب کودک و نوجوان از مطالبات بزرگان بود و در همین راستا  اخیر نمایشگاهی تخصصی در این زمینه برپا شده است.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب اخیر در دیداری که با مجموعه فیلم سازان داشتند فرمودند که برای تأثیرگذاری در مخاطب هنر باید میدان دار باشد، هنر می تواند با ظرفیت بالایی که دارد پیام های مختلفی را به مخاطب خود برساند و سعی ما بر این بوده با استفاده از ظرفیت هنر مفاهیم بلند اسلامی را ارائه کنیم، امسال نخستین جشنواره شعر آیینی برنامه ریزی شد که بیش از هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد؛ همچنین جشنواره نماز و نیایش در قالب فیلم کوتاه به صورت ملی در استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل ارشاد استان قم با اشاره به برنامه های قرآنی این اداره گفت: بیش از 9 هزار و 600 نفر در آزمون قرآن و عترت شرکت کردند و استان قم در این آزمون به عنوان استان برتر شناخته شد، برای استفاده از ظرفیت هنر در زمینه قرآنی هم برنامه ریزی جدی صورت گرفته است./1323/پ202/ب1

ارسال نظرات