۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۹۳۲۱۱
کارشناس مذهبی:

طلبه باید در فعالیت های جهادی آتش به اختیار باشد

طلبه باید در فعالیت های جهادی آتش به اختیار باشد
کارشناس مذهبی گفت: طلبه باید در عرصه های مختلف در حد توان خود به صورت عملی و جهادی کار کند.

حجت الاسلام حیدر سجادی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به فعالیت های جهادی در مناطق محروم روستاهای تایباد، گفت: طلبه باید مجاهدت عملی داشته باشد و تنها شعار نباشد.

وی با بیان این که طلبه باید آتش به اختیار باشد، اظهار کرد: طلاب باید جهادی کار کنند و نباید به درس خواندن و انجام کار در محدوده مسؤولیت خود اکتفا کنند بلکه باید در عرصه های مختلف در حد توان خود به صورت عملی کار کنند.

حجت الاسلام سجادی به نقش حوزه در ترویج فعالیت جهادی طلاب اشاره و ابراز کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه در استان ها باید فضا را برای طلبه باز بگذارند و از محدوده قوانین سخت خارج کنند تا آن ها بتوانند در فعالیت های تبلیغی و جهادی مشارکت بیشتر و بدون محدویت از نظر تحصیل داشته باشند چرا که طبق قانون نظام آموزشی طلبه برای ادامه تحصیل خود با محدودیت هایی روبرو می شود که در فعالیت های تبلیغی وی تأثیر گذار است.

کارشناس مذهبی با بیان این که راه و سلوک حوزویان باید صراط مستقیم باشد، اظهار کرد: روحانی باید روحیه و چهره انقلابی داشته باشد و با انجام فعالیت های فرهنگی و جهادی، مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را با خود همراه سازد.

وی با اشاره به اجرای طرح روستا به روستا در حوزه علمیه تایباد، گفت: در این طرح مبلغان روستا به روستا به صورت جهادی فعالیت می کنند و جوانان دور هم جمع می شوند و مشکلات دینی و اجتماعی را بیان می کنند و روحانی در کنار آن ها است، این طرح بسیار مؤثر است و وقتی روحانی در کنار مردم است در تبلیغ و انتقال مفاهیم دینی به مردم بسیار موفق خواهد بود.

گفتنی است؛ این فعال فرهنگی در روستاهای محروم تایباد به صورت جهادی اقدام به کمک به خانواده های نیازمند و ساخت و تعمیر مساجد می کند و در مسجد روستای محل خدمت خود هر هفته به فعالیت جهادی می پردازد همچنین با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی مانند برگزاری مسابقات و اهدای جوائز، برگزاری اردوهای تفریحی و فرهنگی، اهدای کتاب رایگان و غیره موجب استقبال بی نظیر مردم و حضور آن ها در مسجد شده است./864/ت302/ب1

ارسال نظرات