۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۹۳۱۸۴
رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

تربیت دینی مهم‌ترین ویژگی قرآن است

تربیت دینی مهم‌ترین ویژگی قرآن است
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که قرآن بعد از دو سده زبان علم دنیا شد، گفت: مهم‌ترین ویژگی قرآن تربیت دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در سومین پیش نشست تخصصی کنفرانس بین المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی مبانی و مسایل مشترک ادیان در حوزه تعلیم و تربیت در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی گفت: انسان در روی کره خاکی همیشه مورد تهدید است.

وی افزود: اگر محیط های تربیت دینی را برشماریم از خانواده آغاز و تا محل کار و جامعه ادامه دارد در این قرن با یک فن آوری جدید روبرو شدیم که ویژگی آن جهانی شبکه ای بود این جلوه تمدن جدیدغرب نیازمند یک نگاه دوباره به تربیت دینی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر در این تربیت غفلت کنیم به دلیل آن که بنیاد های ارتباطی از کودکی تحت تاثیر قرارگرفته نمی توان انتظار جامعه ای سالم را داشته باشیم انسان در روی کره خاکی همیشه مورد تهدید است و خداوند آن چه بشر نیاز دارد از سوی انبیا به او عطا کرده است.

وی یادآور شد: باید دقت کنیم فناوری در این علم فرآیند دانش سیصد ساله غرب است در آن چه که امروز در آن با عنوان علم روبرو هستیم نگاهی خرد وجود دارد که از تلفیق علم و تکنیک به دست آمده و موجودات را به عنوان منبع نیروذکر می کند.

تهرانچی خاطرنشان کرد: از انقلاب صنعتی که ماشین بخار محصول آن است تا امروز که تکنولوژی ارتباطات را بوجود آورده است در حقیقت آزادی صلح و عدالت را از عقل خود بنیان گرفته است و این عقل خود بنیان نمی تواند بشر را به سعادت برساند.

وی ادامه داد: عقل بدون تکیه بر وحی راه به جایی نمی برد خداوند وقتی به انسان راه علم را نشان داد سه قدرت شنیدن دیدن و تعقل را بر او ارزانی کرد و به او تاکید کرد شکر این سه نعمت را هربار به جای آورد نعماتی که اورا از سایر موجودات متمایز کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: انسان در علم آموزی نمی تواند به خود واگذار شود و حتما باید آن را صحیح بکار گیرد و نگاه دیگری که قرآن شریف به علم داشت خلقت و جلوه های خلقت را برای عالمان و متفکران عاقلان مومنین و متقین قرار داد این نگاه توانست فرهنگ سازی کند./934/پ203/ب1

ارسال نظرات