۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۹۳۱۸۰
مؤسس حوزه علمیه ورامین:

تحریم نشدن در دخانیات جای تأمل دارد

تحریم نشدن در دخانیات جای تأمل دارد
امام جمعه ورامین گفت: دشمن در بسیاری از عرصه ها ملت ما را تحریم کرده است اما هیچگاه جلوی ورود دخانیات به ایران را نمی گیرد که این جای تأمل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه ورامین ظهر امروز در دیدار با دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات کشور با تقدیر از زحمات این نهاد در راستای ساخت جامعه ای پاک و سلامت، گفت: فعالیت های این جمعیت به نفع مردم است، کار این مرکز را می توان یک فعالیت عبادی و در راستای منفعت جامعه عنوان کرد.

وی ادامه داد: از آنجا که دخانیات سرشار از ضرر هست، لازم است تا همه جامعه دست در دست هم دهند و این معضل را به نحو احسن کنترل کنند و از این طریق به خودشان و نسل های آینده خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به کینه توزی ها و تحریم های شدید در طول عمر 40 ساله انقلاب اسلامی، افزود: دشمن در بسیاری از عرصه ها ملت ما را تحت تأثیر شدیدترین تحریم ها قرار داد اما هیچگاه دخانیات را برای ما تحریم نکرد، که این جای تأمل دارد.

وی اضافه کرد: دشمن سرمایه گذاری های به خصوصی را در حوزه مواد مخدر و دخانیات انجام داده است، آنها می خواهند با ترویج مصرف دخانیات در بین جوانان و دیگر اقشار جامعه، ملت ما را در راه رسیدن به اهدافشان باز نگه دارند چرا که فرد معتاد نمی تواند نقش واقعی خود را در اجتماع اجرا کند.

استاد حوزه علمیه با ابراز تأسف نسبت به آمارهای نگران کننده از فوتهای ناشی از مصرف دخانیات، تصریح کرد: خبر مرگ مردم به خاطر مصرف دخانیات و مواد مخدر از بهترین اخباری است که به گوش دشمن می رسد و آنها را به خواسته هایشان نزدیکتر می کند.

آیت الله محمودی در پایان ابراز کرد: کار جمعیت مبارزه با دخانیات خدمت به سلامت، جان، اقتصاد و معیشت مردم است و بسیار قابل تقدیر است اما می توان با همکاری و همیاری بیشتر، اقدمات مؤثر و بهتری را در زمینه پیشگیری از استعمال دخانیات داشته باشیم./804/پ310/ب1

محمد فرخی
ارسال نظرات