۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۹۳۰۴۰
حجت الاسلام حسینی:

سند پیشرفت پشتوانه علمی 7 هزار نخبه حوزه و دانشگاه را دارد

سند پیشرفت پشتوانه علمی 7 هزار نخبه حوزه و دانشگاه را دارد
پژوهشگر حوزوی با بیان این که منظومه فکری کشور باید بر اساس سند الگوی پیشرفت تنظیم شود، گفت: 99 درصد سندهای چشم انداز کشورهای دیگر برگرفته از غرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلیرضا حسینی پژوهشگر اندیشکده فقه و حقوق اسلامی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی پیرامون ارتقای سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که در مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج) برگزار شد، با اشاره به این که مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سال 90 به مدت 7 سال بر روی این مسأله تحقیق کرده است، گفت: این مرکز تشکیل شد تا گفتمان های اسلامیو اندیشه نخبگان در زمینه های مختلفی همچون عدالت، محیط زیست، معنویت، زن و خانواده و موارد دیگر را ساماندهی کند.

وی با بیان این که پشتوانه علمی سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 7 هزار چهره علمی حوزوی و دانشگاهی هستند، اظهار داشت: اگر نخبگان حوزوی که گفتمان علمی دارند در این زمینه فعالیت نکنند، بدون شک افرادی که از صلاحیت لازم برخوردار نیستند با تفکرهای نادرست خود در این زمینه قلم خواهند زد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که سند الگوی پیشرفت یک قانون نیست، ابراز کرد: این سند یک الگو است، یعنی همه قوانین باید از آن الگو بگیرند و منظومه فکری کشور بر اساس آن تنظیم شود.

پژوهشگر اندیشکده فقه و حقوق اسلامی به تبیین تفاوت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با سایر اسناد دیگر کشورها پرداخت و عنوان کرد: با توجه به سند چشم انداز کشورهایی همچون اندونزی و مالزی در می یابیم که آن ها تنها جنبه های مادی گرایانه را مطرح کرده و به دنبال معنویت نبوده اند، اما در سند چشم انداز ما بر جنبه های دینی و معنوی تکیه شده است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بر 4 مؤلفه علم، فکر، معنویت و زندگی در سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تأکید داشتند، افزود: 99 درصد سند چشم انداز کشورهایی همچون مالزی، اندونزی و عربستان از غرب برگرفته شده و آن ها دیگر از خود هویتی ندارند، اما سند چشم انداز کشور ما بر دو هویت اسلامیت و ایرانیت تأکید دارد؛ به عبارت دیگر ما در سند الگوی پیشرفت، برای کشور و ملت ایران هویت قائل شده ایم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که در سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مسأله «تمدن نوین اسلام و ایران» لحاظ شود، گفت: فرهیختگان حوزوی نباید خود را دسته کم بگیرند، بلکه باید با مطالعه در بخش های مختلف، خواسته ها و مطالبات رهبری را عملی کنند، زیرا همه ما موظف هستیم با علاوه بر پرداختن به وظایف طلبگی خود، در زمینه های به روز و نیاز جامعه نیز فعال باشیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11

/841/پ202/ج

ارسال نظرات