۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۹۲۳۳۲

همایش مدیران مؤسسات و خانه های قرآنی در مشهد برگزار شد

همایش مدیران مؤسسات و خانه های قرآنی در مشهد برگزار شد
همایش مدیران موسسات و خانه های قرآنی با حضور رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همایش مدیران موسسات و خانه های قرآنی با حضور حجت الاسلام حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیران موسسات خانه های قرآنی صبح امروز در تالار فرهنگی نور برگزار شد.

تکلیف مقام معظم رهبری به جامعه حفظ و تدبر در قرآن کریم است

در این همایش حجت الاسلام جمال ایزدی ضمن تشکر از حضور اساتید، پژوهشگران و فعالان قرانی که مدیریت موسسات قرانی استان و مسئولیت خانه های قرانی استان دارند‌؛ بیان کرد: مقام معظم رهبری تکلیفی که به جامعه داشتند حفظ قران بود و تاکید کردند تا اول اینکه انس با قران در جامعه محقق شود، دوم اینکه تدبر قرانی که همان فهم قرانی است، در جامعه محقق شود و سوم اینکه مفاهیم قرانی باید در جامعه به گفتمان تبدیل شود.

برای تربیت حافظان قرانی دستگاهها با یکدیگر هماهنگ باشند

در ادامه همایش، حجت الاسلام حسینی، رئیس مرکز امور قرانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: در جهان اسلام‌موضوع آموزش های قرانی پیوند عمیق با حفظ قران دارد.

وی افزود: در حالی که کشورهایی از جمله مصر، تونس، الجزایر، سودان مسئولان آموزش های قرانی باید حافظ قران باشند اما در کشور ما این گونه نیست.

جت الاسلام حسینی تصریح کرد: کشور ما زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به تعداد انگشتان دست حافظ قرانی نداشتیم اما اکنون ۲۰ هزار حافظ کل قران داریم.

رئیس مرکز امور قرانی سازمان و اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: تا قبل از سال ۹۶ دستگاهها برای حفظ قران با یکدیگر هماهنگ نبودند و هر کدام روشی را در نظر گرفته بودند اما از اواخر سال ۹۶، اعضای شورای توسعه فرهنگ قرانی تصمیم گرفتند تا با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی افزود: این هماهنگی موجب شد تا در ادامه طرح قرانی ۱۴۴۱ که ابتدا از شبکه قران در گذشته آغاز شد اکنون طرح قرانی بشارت ۱۴۵۲ که اختصاص به حفظ جز ۳۰ قران دارد با هماهنگی آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و دیگر دستگاهها انجام شود.

حفظ قرآن مقدمه تدبر و تامل در قرآن است

در ادامه جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه حفظ قران مقدمه تدبر و تامل در قران است؛ تصریح کرد: قرآن ‌مبنای حیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان است علاوه بر این قرآن رمز وحدت جهان اسلام است.

وی افزود: قرآن در طول تاریخ به شکل جاوادنه توانسته برای فرهنگ های مختلف جهت دهی داشته باشد و منحصر به یک زمان و مکان نبوده است و این از اعجاز قران است.

در ادامه همایش با حضور جعفر حسینی، رئیس اداره قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برای مدیران موسسات قرانی کارگاه تخصصی برگزار شد و آموزش لازم در خصوص طرح قرانی بشارت ۱۴۵۲ ارائه شد.

این همایش در تالار فرهنگی نور واقع در خیابان آبکوه بین آبکوه ۲ و ۴ برگزار شد./864/د103/ب1

ارسال نظرات