۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۹۰۷۹۸

یادداشت | یهود؛ تلاش برای نفوذ در تاریخ ایران

یادداشت | یهود؛ تلاش برای نفوذ در تاریخ ایران
نفوذ در بدنه حاکمیت، مدل ورود یهودیان به قدرت در طول تاریخ است، آنها از دوران استر و قبل از آن تا به امروز تلاش داشتند تا به بدنه حاکمیت‌ها نفوذ کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، وقتی حضرت سلیمان(ع) از دنیا می‌رود، یهودیان سر از آستین بیرون می‌آورند. اسباط دوازده منطقه را در اختیار می‌گیرند. قبیله لاویا ترجیح می‌دهد تا در تمام دنیا پخش بشوند و به تبلیغ مشغول شوند. بعد از حضرت سلیمان آن‌ها درگیر و دار یک اراده مشترک قرار می‌گیرند و دیگر قابل حذف نیستند. آن‌ها کتاب خدا را سوزاندند و به خدا مشرک شدند و در تعابیر مختلف تاریخی وجود دارد که در مقابل اندیشه الهی ایستادند.

این جریان دقیقا شبیه جریان توحیدی مسیحی است. در دوره‌ای از تاریخ برخی قدیسان و اندیشمندان مسیحی به جرم اینکه نگاه توحیدی داشتند و معتقد بودند که حضرت عیسی فرستاده یک خدا است، کلیسای تثلیثی درگیر شد و همه آن‌ها را کشت.
 
از نفوذ تاریخی تا تاثیر فرهنگی
 
تورات، روایتی گنگ از تاریخ
 
کتاب مقدس را که ورق می‌زنیم، پله پله به سِفِرهایی می‌رسیم که بیشتر از اینکه رنگ و بوی آیات الهی به خود گرفته باشند، روایتی گنگ از تاریخ گذشته را برای ما به یادگار گذاشته است. نفوذ یهود در برهه‌ای از تاریخ در میان سیاستمداران دنیا، آن‌ها را به زندگی مانند زنبور انگلی وادار کرد. یکی از مهمترین آن‌ها نفوذ در دربار هخامنشیان بود.
 
مردخای یا مرد‌ها همانطور که از اسمش پیداست، جزء قبیله مرد‌ها است. باستانی پاریزی کتابی در دفاع از کوروش نوشته است و از قول ابوالکلام آزاد ذوالقرنین بودن را به کوروش نسبت داده است. البته نسبتی که به اشتباه می‌دهند این است که مردخای در دستگاه خشایار شاه نفوذ نکرده بود، بلکه در دستگاه حاکمیتی کوروش موثر بود.
 
قتل مردم ایران با نفوذ یهود

زمانی که متوجه می‌شوند که هامان کار‌هایی انجام می‌دهد که به ضرر آن‌ها است و احساس توطئه کرده است، در این میان درگیری میان یهودیان و هامان رخ می‌دهد و شاه را قانع می‌کند تا نسبت به یهودیان برخوردی تند داشته باشد، ولی سرانجام نفوذ کار خودش را انجام می‌دهد.
 
شاه را مست می‌کردند همسر او را می‌کشند و اتفاقاتی می‌افتد. در نقلی آمده است که وقتی کوروش در کنار رود دجله به سپاه آکد در شهر اوپیس یورش می‌برد، مردم آکد به سختی مقاومت می‌کنند و به همین خاطر کوروش همه مردم شهر را از دم می‌کشد.
 
کوروش برای تسخیر شهر نینوا روز عید را انتخاب کرد که مردم در حال شادی و سرگرمی بودند و به سپاهیان خود می‌گوید که امروز همه نعمت‌های الهی به شما روی آورده است و همه چیز در اختیار شماست تا به تارومار دشمن بپردازید. دشمنی که امروز در خواب است و جوایز این کشتار برای شماست. از جمله هدایایی که برای این کشتار نصیب لشکر کوروش می‌شد؛ طلا، اموال و ... بود.
 
از نفوذ تاریخی تا تاثیر فرهنگی
نمایی از قبر مردخای و استر که در همدان دفن شده‌اند. این دو از نفوذیان جدی یهود در بدنه حاکمیتی ایران باستان بودند
 
حمله به خانه‌های مردم برای تخریب و کشتار
 
آن‌ها وقتی که در بستر خواب بودند، با قیر فراوان و مشعل‌های بسیار به شهر یورش بردند و همه آن‌ها را به قتل رساندند و خانه‌های مردم نینوا و در کنارش شهر اوپیس را که عمدتا از چوب خرماست، آتش زدند. این مطلب در کتاب در کوروش نامه گزنفون که رضا مشایخی آن را ترجمه کرده است، دیده می‌شود.
 
در تورات سفر استر به خوبی ماجرای ورود یهود در ساختار سیاسی هخامنشیان را توضیح می‌دهد. البته حکومت فرانسه در اوایل رنسانس و امروز آمریکا از جمله مهمترین حکومت‌هایی است که یهود در بدنه آن نفوذ کرده است و آن کشور را مطابق با ساختار‌های سیاسی خود مدیریت می‌کند.
 
این پیشنیه فکری یهودی است و تا زمانی که ارض موعود خود نرسند و به کل دنیا نفوذ نکنند و اقتصاد، فرهنگ، سیاست، فلسفه و مدیریت را در دستان خود نگیرند و مردم دنیا را به بردگی خود در نیاورند، بدون شک از زندگی انگلی خود دست بر نمی‌دارند.
 
این اندیشه مقید به مکان خاصی نیست و امروز می‌تواند در قالب آمریکا جا بگیرد و فردا به چین کوچ کند. مهم این است که ارکان قدرت کجاست و امروز می‌توان از کجای عالم بر دنیا تاثیر گذاشت، این اتفاق را در پس پرده تورات می‌توان دید و تاریخ یهود، کارتل‌های اقتصادی و بانک‌های آن‌ها از گذشته و دوران مدیچی تا الان و در ساختار راکفلر، جی پی مورگان و روتچیلد به دنبال تحقق آن اندیشه هستند. /882/ی702/س
مهدی کمالی
ارسال نظرات