۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۸۴۶۷۶
امام جمعه موقت بیرجند:

حرمت شکنی در ایام شهادت اهل بیت، عین فرهنگ جاهلیت است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه کسانی که در ایام شهادت اهل بیت(ع) حرمت شکنی کردند عین فرهنگ جاهلیت را انجام دادند، گفت: اقدام اینگونه افراد مبارزه با دین است و بسیاری از این بدحجابی‌ها نیز زمینه هواهای نفسانی را ایجاد کرده است.
حجت الاسلام نوفرستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: آزادی یکی از موضوعات مهم در عزت نفس هر انسانی است و این آزادی تفاسیر  بسیاری دارد.

وی، قرآن را یک معجزه و نسخه شفابخش دانست و گفت: پیامبراکرم(ص) نیز در حدیثی می‌فرمایند من می‌روم اما دو امانت گرانبهای کتاب الهی و عترت من که اهل بیت(ع) هستند را در میان شما می‌گذارم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه انسان‌ها برای رشد مادی و ملکوتی خود نیاز به تربیت و امنیت دارند، افزود: تربیت‌ و امنیت می‌تواند زمینه رشد انسان را فراهم کند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه امنیت در جامعه مهم است و باید قدر این امنیت را بدانیم، تصریح کرد: برخی‌ها با خوی استکباری می‌خواهند این امنیت را خدشه‌دار کنند و در جامعه اسلامی تفرقه و اختلاف بیاندازند.

وی ادامه داد: مستکبران و استکبار جهانی هیچ قانونی را نمی‌شناسند و برای دیگران هیچ جایگاهی قائل نیستند و هر جنایتی را برای رسیدن به اهداف خود انجام می‌دهند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه آرامش و آسایش حق هر انسانی است، خاطرنشان کرد: هر موجودی زنده‌ای برای رشد خود نیاز به آزادی دارد و نباید مانعی در مسیر آن‌ها وجود داشته باشد.

حجت الاسلام نوفرستی اظهار کرد: آزادی که در جوامع بشری از آن یاد می‌شود آزادی با نگاه اومانیستی و لیبرالیسمی است اما آزادی در فرهنگ دینی ما به این معنی است که هیچ مانعی در مسیر رسیدن به رشد، کمال و فکر و اندیشه انسان نباشد.

وی با بیان اینکه کسانی که در ایام شهادت اهل بیت(ع) حرمت شکنی کردند عین فرهنگ جاهلیت را انجام دادند، افزود: اقدام اینگونه افراد مبارزه با دین است و بسیاری از این بدحجابی‌ها نیز زمینه هواهای نفسانی را ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: افرادی که زمینه اینگونه حرمت شکنی‌ها را فراهم می‌کنند نیز جاهل هستند و این اقدامات جای تاسف دارد و به طور قطع مردم انزجار خود را نشان می‌دهند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه متاسفانه به بهانه‌ اشتغال و گردشگری زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کنند، افزود: شهرستان طبس مردمانی مومن و با تدین دارد و اعتراض خود را به این اقدامات اعلام کردند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات