۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۸۴۶۰۹

حال و هوای مشهدالرضا در سالروز شهادت امام رئوف

مردم ولایی ایران همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) از سراسر کشور در دسته های عزاداری و با پای پیاده خود را به حرم مطهر رضوی رسانده و در سوگ امام رئوف به عزاداری پرداختند.
حال و هوای حرم مطهر رضوی در روز شهادت حضرت  امام رضا علیه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مشهد مقدس در سالروز شهادت امام رضا(ع) غرق در عزا و ماتم است و مردم از سراسر ایران اسلامی خود را به حرم مطهر رضوی می رسانند تا در سوگ این امام همام به عزاداری و عرض تسلیت بپردازند.

مردم ایران اسلامی همچون سال های گذشته طبق رسمی دیرینه از اقصی نقاط کشور اسلامی ایران طی مسیر کرده تا در سالروز شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر ایشان گردهم آمده و در سوگ امام مهربانی ها به عزاداری بپردازند.

اما چیزی که امسال این حرکت مردم را متمایز از سال های دیگر کرده حضور پرشور مردم است که در قالب دسته های پیاده خود را از اقصی نقاط کشور به مشهد مقدس می رسانند.

امسال جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی از شهرهای مختلف کشور با پای پیاده، سختی راه و برودت هوا را به جان خریده و به جاده عشق زدند تا در سالروز شهادت امام رضا(ع) در حرم ایشان به عرض ارادت بپردازند.

مسیرهای ورودی شهر مقدس مشهد شاهد خیل مشتاقان علی ابن موسی الرضا(ع) است که خود را به پابوسی امام رضا(ع) می رسانند و آنطور که گفته شده جمعیتی حدود 4 میلیون نفر هستند.

آستان قدس رضوی و خیران استان خراسان نیز در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس با برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی پذیرای زائران پیاده امام رضا(ع) هستند و گرد خستگی را چهره آنها می زدایند.

برخی از مردم مشهد نیز با آماده کردن منازل خود پذیرای زائران علی ابن موسی الرضا(ع) هستند و با این اقدام خیرخواهانه عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس امام رضا(ع) نشان می دهند.

مسیرهای منتهی به حرم امام رضا(ع) در سالروز شهادت امام مهربانی ها مملو از جمعیت است و دسته های عزاداری و زائران پیاده خود را به حرم مطهر رضوی می رسانند تا در سوگ ایشان به عزاداری و عرض ارادت بپردازند.

عزاداران و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت در سالروز شهادت امام رضا(ع) پس از تجمع در صحن های حرم رضوی و عزاداری و مرثیه سرایی نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اقامه کردند.

مدیحه سرایی و ذکر مصیبت امام رضا(ع) از سوی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت از برنامه های سالروز شهادت حضرت علی ابن موسوی الرضا(ع) در حرم رضوی است.

مراسم شام غریبان امام علی ابن موسی الرضا(ع) نیز امشب با حضور عزاداران و ارادتمندان خاندان نبوت برگزار می شود.

ارسال نظرات