۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۸۴۴۵۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

درآمدهای موقوفات به روز شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسؤولان اوقاف استان باید در سه مسأله حداکثر استفاده از امکانات موجود را کنند و گرنه مسؤول هستند، گفت: این سه مسأله شامل حفظ وقف، به روز شدن درآمدهای موقوفات و آباد شدن وقف‌های ویران است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اظهار داشت: اهمیت مسأله وقف در اسلام بر کسی پوشیده نیست و وقف یکی از مصادیق بارز باقیات الصالحات است.

وی با بیان اینکه اوقاف یکی از منابع تامین امور مالی برای رشد فرهنگ و علم جامعه است، گفت: در گذشته بعد از سلطه رضاخان و تسلط آمریکا و انگلیس بر ایران مسأله اوقاف تضییع شد و در دوران پهلوی نیز بسیاری از منابع وقفی از بین رفت و ضایع شد و آن زخمی که رضا خان و انگلیس به اوقاف زدند همچنان باقی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: نام‌گذاری یک دهه به نام دهه وقف به جا و خوب بوده و وقف یک فرهنگی است که باید باقی بماند و مردم نیز از دستاوردهای آن بعد از مرگ نیز استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: تصرف و تغییر در مسأله وقف بسیار خطرناک است و کسانی که در اوقاف مسؤولیتی دارند، مسؤولیت آن‌ها سخت است و باید مراقب باشند.

وی ادامه داد: ولایت فقیه که در اوقاف نظارت دارد، نماینده ولی فقیه در استان نیست بلکه نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف کشور است از این رو نباید این دو با هم اشتباه گرفته شود و نمایندگی ولی فقیه در استان مسؤولیتی در بحث اوقاف ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسؤولان اوقاف استان باید در سه مسأله حداکثر استفاده از امکانات موجود را کنند و گرنه مسؤول هستند، خاطرنشان کرد: این سه مسأله شامل حفظ استخوان وقف، به روز شدن درآمدهای موقوفات و آباد شدن وقف‌های ویران است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: ملک وقفی شخصی است و نباید در یک ملک شخصی دست‌درازی شود از این رو باید درآمدهای موقوفات در جایی که واقف نیت کرده، هزینه شود.

وی خطاب به مسؤولان اوقاف استان، افزود: اگر صدمه‌ای که به وقف شده را احیا کنید و درآمدهای موقوفات را در جای خود هزینه کنید، کسب ثواب کردید و باید با احتیاط عمل کنید تا در پایان عمر خود پشیمان نشوید و یا امانتی را نپذیرید و یا اگر پذیرفتید به درستی آن را انجام دهید./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات