۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۵۸۲۷۸۴
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری:

روزمرگی و بی هدفی آسیبی جدی برای طلاب است

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با تأکید بر این که روزمرگی و بی هدفی یک آسیب جدی برای طلاب است، گفت: کسی که وارد حوزه می شود باید همه توان خود را برای فراگیری علم دین به کار گیرد و از امور حاشیه ای که به تحصیل و تهذیب او آسیب می زند به شدت پرهیز کند.
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری امروز در درس اخلاق خود در این مدرسه علمیه با اشاره  به در پیش بودن اربعین حسینی از این حضور حماسه بی نظیر مردم به عنوان یک حرکت جهانی در راستای اثبات حقانیت نهضت حسینی عنوان کرد.

وی با بیان این که اجتماع میلیونی اربعین حسینی امروز در سایه حضور با شور و شعور مردم به ویژه امت اسلامی به یک حرکت خودجوش جهانی تبدیل شده است، افزود: این حضور با شعور حسینی در حالی هر ساله گسترش پیدا می کند که دشمن همه توان خود را در جهت کمرنگ کردن حضور مردم به کار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این که در سایه سار اهل بیت(ع) می توان به تعالی و سعادت واقعی دست پیدا کرد، بیان داشت: فاصله گرفتن از معارف تعالی بخش اهل بیت(ع) انسان را در ورطه نابودی قرار خواهد داد.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که اهل بیت(ع) همواره راهنما بودند و مسیر صحیح زیستن را به ملت ها آموختند و نشان دادند، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه اسلامی از مسیر اهل بیت(ع) خارج شد و امروز این گونه در باتلاق مشکلات و بحران ها دست و پا می زند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود نظم، انضباط و برنامه ریزی را از جمله ویژگی های یک طلبه موفق عنوان کرد و گفت: طلبه اگر می خواهد در مراحل تحصیلی و تبلیغی خود موفق باشد باید در همه سطوح نظم و برنامه ریزی جزء اولویت های خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید براین که برنامه ریزی از سردرگمی و روزمرگی طلبه جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: طلبه موفق باید هر روزش نسبت به روز گذشته از لحاظ علمی و اخلاقی رشد داشته باشد.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که نباید حتی یک لحظه از عمر طلبه به بطالت گذرانده شود، تصریح کرد: کسی که در دستگاه امام زمان(عج) مشغول درس خواندن است باید همه توان خود را به کار گیرد تا سرباز خوب و موفقی برای آن حضرت باشد.

وی با تأکید براین که روزمرگی و بی هدفی یک آسیب جدی برای طلاب است، بیان داشت: کسی که وارد حوزه می شود باید همه توان خود را تنها برای فراگیری علم دین به کار گیرد و از امور حاشیه ای که به تحصیل و تهذیب او آسیب می زند به شدت پرهیز کند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات