۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۸۲۴۷۲
استاد حوزه علميه:

حركت امام حسين آگاهانه و آگاهي بخش بود

استاد حوزه علميه با اشاره به اينكه حركت امام حسين(ع) آگاهانه و آگاهي بخش بود، گفت: در مجالس عزاداري امام حسين(ع) بايد از اشعاري استفاده شود كه بتواند اين آگاهي را منتقل كند.
حجت الاسلام علي قاسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام علي قاسمي دوشنبه شب در مراسم عزاداري هيات عاشورائيان كاشان در آستان مقدس امام زادگان اسحاق و ابوطالب ‹‹خواجه تاج الدين›› اين شهرستان برگزار شد، گفت: ماندگاري مجالس عزاداري امام حسين(ع) به دليل صداقتي است كه امام حسين(ع) داشت.

وي افزود: بسياري از شخصیت ها و افراد در جهان مدتي را زندگي كرده اند اما بعد از مرگ ديگر هيچ نام و نشاني از آنها در دست نيست اما نام امام حسين(ع) بعد از قرن ها باقي مانده است و روز به روز نيز بر عظمت امام حسين(ع) افزوده مي شود.

حجت الاسلام قاسمي گفت: اگر همه ساله مجالس عزاداري امام حسين(ع) در اقصي نقاط جهان برگزار مي شود و همه ساله مردم از جان و مال و عمر خودشان مايه مي گذارند به دليل اين است امام حسين(ع) صداقت داشت و امانت دار بود.

وي مجالس عزاداري امام حسين(ع) را امانت الهي نزد ما دانست و اظهار داشت: مجالس عزاداري امام حسين(ع) امانت الهي است و ما بايد مجالس عزاداري امام حسين(ع) را حفظ كنيم و نگذاريم آسيب ها و بدعت ها به آن وارد شود.

استاد حوزه علميه گفت: ما بايد امانت دار خوبي براي امام حسين(ع) باشيم چرا كه گذشتگان و اجداد ما اين امانت الهي را حفظ كرده اند و به صورت امانت به دست ما سپرده اند و ما نيز بايد همانگونه كه اين امانت را سالم تحويل گرفته ايم همانگونه نيز به دست نسل هاي بعد تحويل دهيم و در امانت خيانت نكنيم.

به گفته وي، هركس با هرتفكري كه در مجلس امام حسين(ع) حاضر مي شود به عنوان يك امانت در اختيار صاحبان مجالس عزاداري امام حسين(ع) است و ما نبايد افكار مردم را به سمت مطالب خلاف واقعه عاشورا و كربلا هدايت كنيم.  

حجت الاسلام قاسمي با اشاره به اين فرمايش امام راحل كه ظلم ستيزي، سازش ناپذيري با ظلم و جهاد عليه ظالم از مهمترين دلايل قيام اباعبدالله الحسين(ع) است، گفت: قيام امام حسين(ع) بر مبناي عقلانيت ديني شكل گرفته است.

وي يادآور شد: عزاداري براي امام حسين(ع) بايد به گونه اي باشد كه شان و مقام و جايگاه و منزلت امام حسين(ع) را بالا ببرد نه اينكه سبب وهم و شبهه و تفرقه و برخي اعمال و رفتاري شود كه دقيقا برخلاف حركت و هدف اباعبدالله الحسين باشد.

استاد حوزه علميه با اشاره به اينكه حركت امام حسين(ع) آگاهانه و با هدف آگاهي بخشي بود، تأكيد كرد: مجالس عزاداري امام حسين(ع) بايد آگاهي بخش و آگاهانه باشد و از اشعاري استفاده شود كه بتواند اين آگاهي را به مردم و عزاداران حسيني منتقل كند.

وي در ادامه با تأكيد بر اينكه مجالس عزاداري بايد خروجي و دستاورد داشته باشد، عنوان كرد: مهمترين دستاورد مجالس عزاداري كسب معرفت از اين مجالس است و انساني كه به خدا و پيامبر خدا و ائمه اطهار معرفت پيدا كند در مسير هدايت است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات