۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۷۷۶۰۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اعزام ۵۰ مبلغ به مساجد گرمه، فعالیت ۱۲۰ مبلغ در مانه و سملقان و کمک یک میلیاردی مردم نیکوکار خراسان شمالی در جشن عاطفه‌ها عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمه گفت: ۴۰ مبلغ و ۱۰ مبلغه برای تبلیغ دین در ایام محرم به هیئت های مذهبی شهرها و روستاهای گرمه اعزام شدند.

حجت الاسلام «شیر محمدیان» افزود: بیان احکام و فلسفه قیام حسینی، پاسخ به شبهات مطرح شده برای مقابله با دسیسه‌های دشمن، ترویج فرهنگ عاشورا و ارتباط این نهضت با انقلاب اسلامی از جمله اهداف اعزام مبلغان است.

فعالیت 120 مبلغ در مانه و سملقان

حجت الاسلام «بداریه» رئیس تبلیغات اسلامی مانه و سملقان گفت: 120 مبلغ و مبلغه برای احیای ارزش های اسلامی در دهه محرم به مناطق روستایی و شهری مانه و سملقان اعزام شدند و امسال اعزام مبلغان به بخش ها و روستاها نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: اعزام مبلغان در محرم به شهرها و روستاها با هدف احیای ارزش های دینی، کمک به تعمیق باورها، آشنایی مردم با احکام اسلامی، یادآوری و زنده نگه داشتن پیام عاشورا، افزایش امید به زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی انجام می شود.

کمک یک میلیاردی مردم نیکوکار خراسان شمالی در جشن عاطفه‌ها

طبق آمار اولیه مردم خیر خراسان شمالی در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها یک میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان به دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد این استان کمک کردند.

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اعلام اینکه مردم نیکوکار این استان طی مرحله اول جشن عاطفه‌ها یک میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها به دانش آموزان تحت حمایت این نهاد کمک‌ کردند، تأکید کرد: این رقم، آمار اولیه است و ما همچنان شاهد کمک‌های مردمی به جشن عاطفه‌ها هستیم.

اهرابی با یادآوری اینکه مردم خیر این استان بیش از یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به‌صورت غیرنقدی به جشن عاطفه‌ها کمک کردند، افزود: ۱۷۷ میلیون تومان از این کمک‌ها نیز به‌صورت نقدی به دانش آموزان اهداشده است.

بلیت نیم‌بهای سینماهای خراسان شمالی به مناسبت روز ملی سینما

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالیبلیت نیم‌بهای سینما به مناسبت روز ملی سینما گفت: با تصمیم شورای صنفی نمایش کشور امروز بلیت سینما‌های استان همزمان با "روز ملی سینما" نیم بهاست.

ابوالحسن حیدری افزود: این تخفیف شامل سینما عمیق بجنورد و سینماهای  شیروان، مانه و سملقان و اسفراین می شود.

سینما گلشن بجنورد برای تعمیرات تعطیل است و در حال حاضر فیلم های سینمایی در این سینما اکران نمی شود./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات