۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۷۷۵۹۶
رییس اداره امور قرآنی اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای طرح ساماندهی و ارتقای داوری مسابقات قرآن در خراسان جنوبی

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ساماندهی و ارتقای داوری در خراسان جنوبی اجرا می‌شود، گفت: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای گام نخست طرح ساماندهی و ارتقای داوری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف فراخوان ثبت نام داده است.
قرآن مجید

حجت الاسلام مهدی عباسی، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای گام نخست طرح ساماندهی و ارتقای داوری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف فراخوان ثبت نام داده است.

وی با بیان اینکه در این طرح داوران به مراحل استانی، کشوری و بین‌المللی ارتقا پیدا می‌کنند، گفت: شناسایی داوران قرآن در شهرستان‌ها و ارتقا و سطح‌بندی آن‌ها از اهداف این طرح است.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ساماندهی و ارتقای داوری در خراسان جنوبی نیز اجرا می‌شود، افزود: تمام داوران و اساتید، قاریان و حافظان استان که تاکنون موفق به ثبت‌نام در طرح ساماندهی داوران نشده‌اند می‌توانند نسبت به ثبت اطلاعات، مشخصات و بارگذاری مدارک مربوطه خود در سایت مسابقات قرآن کریم «قرآن ایران» به نشانی www.quraniran.ir تا 31 شهریورماه جاری اقدام کنند.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: رشته‌ها شامل حسن حفظ، تجوید، وقف و ابتدا، صوت، لحن، متن و ادای همسرایی، هماهنگی و حسن اجرا، آداب و شرایط اجرا و همسرایی و همخوانی، مفردات، ترجمه و مفاهیم، تفسیر و فن بیان و اصول اجرای دعاخوانی است.

وی به مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند اشاره کرد و ادامه داد: در ایام تابستان امسال طرح رحله در این مدرسه اجرا شد که در مدت 50 روز حافظان چهار جزء از قرآن کریم را حفظ کردند.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح رحله در مدرسه قرآن ادامه دارد، خاطرنشان کرد: همچنین در این مدرسه در طرح یک ساله حفظ قرآن کریم نیز 18 نفر حافظ کل قرآن شدند./۹۳۱۴/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات