۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۷۷۵۹۳
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

راه و سیره سیدالشهدا سرلوحه اهداف مبلغان باشد

امام‌جمعه یکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان گفت: امام حسین (ع) با فداکاری و ازجان‌گذشتگی خود راه حریت و آزادگی را به مسلمانان نشان داد و ما باید در تبلیغ و گسترش دین اسلام راه و سیره سیدالشهدا (ع) و اعمال این امام همام را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.
رحیم صمدی

آخوند رحیم بردی صمدی، امام‌جمعه اهل سنت یکه سعود شهرستان راز و جر گلان استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و شهادت امام حسین (ع)، اظهار داشت: یکی از راهکارهای مؤثر برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تبیین اهداف مهم قیام عاشورا است.

وی افزود: در این راستا روحانیان شیعه و اهل سنت وظیفه‌دارند در مجالس و منابر خود فلسفه قیام عاشورا را برای مردم به‌ویژه نسل جوان بازگو کنند تا آن‌ها با آشنایی و آگاهی از حماسه کربلا و الگو قرار دادن امام حسین (ع) راه و رسم آزادگی و مردانگی را آموخته و در زندگی روزمره خود پیاده کنند.

آخوند صمدی اضافه کرد: امام حسین (ع) با پایبندی به اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی، حمایت قاطع از مظلوم و بی‌تفاوت نبودن در برابر ظلم و جنایت ستمکاران، یاری‌رساندن به بی‌پناهان و حمایت از آن‌ها حماسه‌های ماندگاری را پدید آورده که می‌تواند چراغ راهی برای نسل‌های آینده باشد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) با هدف ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و احیای دین جد بزرگوارش از همه تعلقات دنیوی چشم پوشیده و به صحرای کربلا آمد تا در راه هدف والای خود به شهادت رسید و رسم جوانمردی و آزادگی را برای نسل‌های بعد به یادگار گذاشت.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی تصریح کرد: ما علمای تشیع و اهل سنت باید راه سیدالشهدا (ع) را ادامه داده و اعمال آن امام بزرگوار را سرلوحه اهداف خود درراه تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا برای همه مسلمانان درس بزرگی است، خاطرنشان کرد: روحانیان شیعه و اهل سنت باید از فرصت منابر و مجالس خود استفاده کرده و به بیان ابعاد مهم این واقعه بپردازند و اجازه ندهند این حماسه بزرگ درگذر زمان به فراموشی سپرده شود.

امام‌جمعه یکه سعود راز و جر گلان خراسان شمالی گفت: لازمه ایمان یک فرد مسلمان محبت و ارادت قلبی به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و به‌ویژه امام حسین (ع) است و ایمان ما با محبت به اهل‌بیت (ع) کامل می‌شود./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات