۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۷۷۵۹۲
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

آغاز اجرای طرح جامع تربیتی در ۲۴ مدرسه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح جامع تربیتی در ۲۴ مدرسه علمیه مازندران اجرایی خواهد شد، گفت: حدود دو هزار و ۵۰۰ طلبه تحت پوشش این طرح تربیتی قرار خواهند گرفت.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت السلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با مدیر حوزه علمیه استان در ساری با اشاره به اجرای موفق طرح جامع تربیت اخلاقی از سال گذشته گفت: این طرح امسال نیز همزمان با سال تحصیلی جدید در سطح مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.

وی در ادمه سخنان خود با بیان این که این طرح در 24 مدرسه علمیه مازندران اجرایی خواهد شد، افزود: حدود دو هزار و 500 طلبه تحت پوشش این طرح تربیتی قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طرح جامع تربیتی در قالب دو برنامه تخصصی و عمومی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برنامه تخصصی ویژه طلاب اول و دوم و برنامه عمومی نیز ویژه طلاب همه پایه های تحصیلی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه این طرح بر مبنای نیازهای مدارس علمیه و طلاب تدوین و اجرایی شده است، افزود: خوشبختانه اجرای مناسب این طرح با آثار و برکات ارزشمندی در میان طلاب و مدارس علمیه همراه بوده است.

وی با اشاره به این که در گذشته برنامه های تهذیبی، فرهنگی و قرآنی در مدارس علمیه بر اساس نیاز خود مدارس اجرایی می شد، خاطرنشان کرد: اما با اجرای متمرکز طرح جامع تربیتی همه این برنامه ها با یک نظم و هدفمندی خاصی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که این طرح برای سال تحصیلی جدید تکمیل تر شده و نواقص آن برطرف شده است، تصریح کرد: این طرح همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه با جدیت و هدفگذاری مناسب تری در سطح مدارس علمیه دنبال خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه برنامه های فرهنگی، اخلاقی، تربیتی، مشاوره ای و قرآنی مدارس علمیه باید در قالب طرح جامع تربیتی و متناسب با دستورالعمل های قید شده در این طرح اجرایی شود، خاطرنشان کرد: هر گونه برنامه ای خارج از این طرح مورد نظر مدیریت حوزه به ویژه معاونت تهذیب نخواهد بود.

وی از برگزاری نشست تبیین برنامه های جدید طرح جامع تربیتی با حضور مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه در استان خبر داد و گفت: این نشست فردا با حضور مدیران، شورای تهذیبی، معاونان تهذیب، اساتید قرآن و مشاوران مدارس علمیه شرق استان به میزبانی مدرسه علمیه خلیل شهر بهشهر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی ادامه داد: در این نشست مهم ترین محورهای طرح جامع تربیتی و رویکردهای جدیدی که در این طرح دیده شده از سوی مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه برای مدیران و شورای تهذیبی مدارس تبیین و تشریح خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین افزود: دومین نشست تبیین این طرح نیز روز شنبه با حضور مدیران، شورای تهذیبی، معاونان تهذیب و مشاوران در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: سومین نشست تبیین طرح جامع تربیتی نیز روز یک شنبه با حضور پنج مدرسه علمیه غرب استان در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که مهم ترین هدف در اجرای این طرح در مدارس علمیه پرورش و تربیت طلاب مهذب و انقلابی و در تراز نظام دینی است، تصریح کرد: اجرای صحیح این طرح ضمن تقویت بنیه علمی طلاب موجب رشد علمی و معنوی آنها نیز خواهد شد.

وی با اشاره به این که باورهای اعتقادی طلبه باید مستحکم و قوی باشد، خاطرنشان کرد: برنامه هایی که در این طرح جامع در نظر گرفته شده ما در رسیدن به هدف مهم یاری خواهد داد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه گفت: پیراستگی از رذایل و آراستگی به فضایل، رفتارهای ارزشی و اخلاق عملی، انس با قرآن و حدیث و مشاوره تحصیلی و اخلاقی و مهارت زندگی از جمله مهم ترین اهداف تفصیلی این طرح است./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات