۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۷۷۵۶۶
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی:

عاشورا تجلی عبودیت، معنویت و عزتمندی است

نماینده ولی فقیه در لرستان عاشورا را تجلی عبودیت، معنویت و عزتمندی خواند و گفت: انقلاب ما از مجالس عزاداری امام حسین(ع) آغاز شده است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: عاشورا روز تجلی عزت، شرافت و تجلی عبودیت، معنویت و عزتمندی است.

وی بیان داشت: در بین صفات و ویژگی‌های امام حسین(ع) سه خصلت برجسته وجود داشته که کمتر به آن‌ها پرداخته شده و آن سه خصلت معنویت و عبودیت، عزتمندی و تسلیم در برابر اراده خداوند است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خمیرمایه همه فضیلت‌ها را عبودیت و معنویت بیان و خاطرنشان کرد: کمال انسان در عبودیت و عبد بودن انسان یک افتخار است.

وی در ادامه سیدالشهدا(ع) را الگوی جبهه مقاومت و یزید را الگوی استکبار خواند و گفت: رفتار امروز ترامپ همچون رفتار یزید در کربلا است.

حق همیشه پیروز و باطل نابودشدنی است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه در طول تاریخ ثابت شده است که حق همیشه پیروز و باطل نابودشدنی است، اظهار داشت: عاشورا تقابل جنود رحمان در مقابل جنود شیطان بود و در این روز دو صف حق و باطل در مقابل هم قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز دو جبهه وجود دارد و آن مقاومت اسلامی بوده که در پی استقلال، حق و عزت است، یادآور شد: جبهه دیگر جبهه استکبار هست که به دنبال زورگویی، زراندوزی و چپاول است.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: استکبار جهانی امروز همچون یک طبل توخالی است و از مردم ایران همیشه در فریضه حج و انظار عمومی به عنوان مبارزه با استکبار یاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه انقلاب ما از مجالس عزاداری امام حسین(ع) و مقابله ما با جنگ اقتصادی نیز از محرم آغاز شده است، اظهار داشت: امروز با وجود فشارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حاکم بر جامعه و مردم، همین مردم شعار «هیهات منا الذله» دارند و دین و کرامت و بزرگی خود را نمی فروشند./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات