۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۷۳۱۷۳
تحلیلگر مسائل بین الملل:

ایران زیر بار دعوت دروغین ترامپ نخواهد رفت

هانی زاده، دعوت ترامپ برای مذاکره با ایران را دروغی آشکار و برای تحقیر جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دعوت ترامپ از ایران برای مذاکره بدون پیش شرط اظهار داشت: ترامپ در حقیقت موضوع مذاکره بدون پیش شرط را مطرح کرده است؛ در حالی که یکی از شرایط ایران برای مذاکره با آمریکا، اعتراف رسمی ایالات متحده به توافق نامه بین المللی برجامی است که رییس جمهور آمریکا بصورت یکجانبه و بدون توجه به قوانین بین المللی از آن خارج و تحریم های جدیدی علیه ایران تحمیل کرد.

تحلیلگر مسائل بین الملل عنوان داشت: ترامپ قصد دارد تا جمهوری اسلامی ایران را پای میز مذاکره بکشاند تا نخست ایران، رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد و همچنین با طرح موضوع موشک های بالستیک؛ تجربه مشابه رخ داده برای کره شمالی را در قبال ایران اسلامی اجرایی کند.

هر گونه مذاکره با آمریکا از پیش محکوم به شکست است

معاون شبکه جهانی الاهواز تصریح کرد: ایران به خوبی می داند که مذاکره با ترامپی که موضع مشخصی ندارد بدون فایده و وقت کشی است؛ زیرا نخستین شرط مذاکره آمریکا با ایران همانطور که گفته شد؛ اعتراف به وجود رژیم اشغالگر قدس است و چنین شرطی با سیاست های ایران مغایرت کامل دارد.

هانی زاده با بیان اینکه هر گونه مذاکره با آمریکا از پیش محکوم به شکست است، خاطرنشان کرد: هدف رییس جمهور آمریکا از طرح مذاکره آن است که وانمود کند ایران را وادار به تسلیم کرده و پای میز مذاکره نشانده است.

ایران زیر بار دعوت دروغین ترامپ نخواهد رفت

وی ادامه داد: ترامپ تلاش دارد تا گفته های پیشین خود مبنی بر اینکه ایران مذاکره خواهد کرد را اثبات کند و در واقع به دنبال تحقیر ایران است.

تحلیلگر مسائل بین الملل عنوان داشت: ایران زیر بار دعوت دروغین ترامپ نخواهد رفت و جمهوری اسلامی اگر روزی خواهان مذاکره با آمریکا باشد با شرایط خودش مذاکره را آغاز خواهد کرد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه دشمنی مقامات آمریکا با جمهوری اسلامی علنی است، افزود: دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با سران گروه تروریستی منافقین و دعوت برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران در چارچوب سیاست های خصمانه آمریکا قرار دارد.

اتحادیه اروپا ظرفیت ایستادگی در برابر آمریکا و مهار ترامپ را دارد

هانی زاده بیان داشت: ایران هیچ مذاکره ای با آمریکا را بدون اعتراف رسمی آمریکا به برجام نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اروپایی ها امروزه به خوبی بر اهمیت برجام واقف شدند، تصریح کرد: اکنون نوبت اروپایی ها است که به آمریکا برای پذیرش برجام فشار وارد کنند و در عین حال اتحادیه اروپا ظرفیت ایستادگی در برابر آمریکا و مهار ترامپ را دارد.

تحلیلگر مسائل بین الملل یادآور شد: انگلیس، فرانسه و آلمان که توافق نامه برجام را امضا کردند باید به آمریکا برای به رسمیت شناختن برجام فشار وارد کنند تا باب همکاری ایران و اروپا آغاز شود./۹۴۵۶/ت303/ب1

ارسال نظرات