۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۵۶۸۴۶۵
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

علمای اهل سنت خراسان شمالی در اعلام عید فطر تابع حکم رهبری هستند

عالم اهل سنت خراسان شمالی گفت: علمای اهل سنت استان در اعلام رؤیت ماه شوال و عید فطر تابع بی‌ چون و چرای نظر و حکم رهبر معظم انقلاب هستند و بر این اساس نماز عید فطر اهل سنت استان اقامه می‌شود.
رحیم صمدی

آخوند رحیم بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت یکه سعود شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در این منطقه، اظهار کرد: علمای اهل سنت خراسان شمالی در اعلام عید فطر تابع حکم رهبر معظم انقلاب هستند؛ زیرا رهبر معظم انقلاب اولوالأمر بوده و پیروی از ایشان بر همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی واجب است.

عضو شورای فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی با بیان اینکه ما پیروان اهل تسنن و شیعه امروز دستان یکدیگر را با گرمی می‌فشاریم، افزود: همه ما به دلیل نعمت انقلاب و نظام اسلامی و وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی پروردگار را شکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی اهل سنت شهرستان راز و جرگلان دارای مسجد بوده و در این منطقه نماز جمعه اهل سنت اقامه می‌شود و به امید خدا فردا هم در این منطقه نماز عید فطر اهل سنت اقامه خواهد شد.

آخوند صمدی که مدیر حوزه علمیه اهل سنت حنیفه بخش شهرستان راز و جرگلان هم هست، تصریح کرد: اکنون اصلی‌ترین رسالت علمای شیعه و سنی حمایت از نظام اسلامی و تعمیق اتحاد دینی است.

وی خاطرنشان کرد: همه باید مراقبت و حراست کنند تا نعمت وحدت اسلامی که یادگار بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است را تقویت و مستحکم‌تر کنند.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی گفت: نشست و برخاست علما و مردم اهل سنت و شیعه با همدیگر و حضور آنها در مراسم اعیاد و مناسبت‌ها می‌تواند سبب تقویت بیش از پیش وحدت شیعه و سنی در استان شود.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات