۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۶۵۸۸۶

حرکت کاروان کمک‌های بشردوستانه به غزه

چهار کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه از اروپا برای شکستن محاصره نوار غزه حرکت خود را آغاز کردند.
Pro-Palestine Flotilla Departs Copenhagen to

به گزارش خبرگزاری رسا، چهار کشتی حامل کمک‌های بشر دوستانه از دانمارک عازم منطقه محاصره شده غزه شدند.

این حرکت تقریبا دوماه به طول می‌انجامد، چرا که این کاروان به منظور انجام تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از «تظاهرات بازگشت مردم غزه»، در بندرهای مختلف اروپایی، توقف خواهد داشت.

در آغاز حرکت کاروان دریایی حمایت از غزه در شهر گوتنبرگ سوئد، مراسمی در این شهر با حضور فعالان حقوق بشری از سراسر دنیا برگزار شد. خدمه کشتی‌های کمک به غزه از بیست ملیت مختلف تشکیل شده‌اند.

در بیانیه‌ای که از سوی این فعالان حقوق بشری صادر شده، آمده است: در واکنش به تحریم‌های خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، برای هفتمین سال پیاپی کاروان آزادی حرکت خود به سوی این منطقه را آغاز می‌کند تا در اقدامی غیرنظامی و صلح‌آمیز، موجب هوشیاری مردم دنیا شده و با فشار بر صهیونیست‌ها، تحریم‌های ظالمانه آنان علیه مردم غزه را پایان دهد.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: ما (فعالان حقوق بشری) به فشار بر دولت‌های خود به دلیل مشارکت با رژیم صهیونیستی در جنایات ضد بشری، ادامه می‌دهیم.

کشتی‌‌های حامل فعالان حقوق بشری و کمک‌های بشردوستانه به صورت نمادین با نام‌های «العودة» (بازگشت) و «الحریة» (آزادی) خوانده می‌شوند. کشتی دیگر نیز به افتخار «مایرید ماگر» (Mairead Maguire) فعال حقوق بشری ایرلندی، برنده جایزه صلح نوبل و حامی جنبش بایکوت و تحریم رژیم صهیونیستی، مایرید نام گذاری شده است. این فعال ایرلندی در سال 2010 در کاروانی دیگر عازم غزه شده بود. وی در سال 2016 از سوی ماموران صهیونیست بازداشت و از سرزمین‌های اشغالی اخراج شد. کشتی چهارم این کاروان نیز «فلسطین» نام گذاری شده است.

در تظاهرات مردم غزه در هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین موسوم به «روز نکبت»، بیش از سه هزار و پانصد فلسطینی مورد اصابت گلوله تک‌تیراندازان صهیونیست قرار گرفتند.

تحریم نوار غزه از سال 2007 و بعد از آن که حماس در انتخابات قانون گذاری به پیروزی رسید، از سوی مصر و رژیم صهیونیستی اِعمال شد.

در سال‌های گذشته، رژیم صهیونیستی کشتی‌های فعالان حقوق بشری که راهی نوار غزه بودند را مورد تهاجم قرار داده بود. در سال 2010، نه فعال حقوق بشری از سوی نیروهای صهیونیست به قتل رسیدند./۸۴۷/ب۹۰۱/ف

ارسال نظرات