۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۶۵۳۹۴
عضو حزب الدعوه عراق مطرح کرد؛

نقش رژیم سعودی در نشست سفرای کشورهای همسایه عرب با مقتدی صدر

برخی مسؤولان عراقی معتقدند که نشست سفرای اردن، ترکیه، عربستان و کویت با رهبر جریان صدر و رییس ائتلاف «سائرون»، با همکاری و ایفای نقش رژیم سعودی صورت گرفته است.
دیدار بن سلمان و مقتدا صدر

به گزارش خبرگزاری رسا، سفرای چند کشور همسایه عربی مانند اردن، ترکیه، عربستان و کویت، دیروز جمعه با مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق و رییس ائتلاف «سائرون» دیدار داشتند و عدم حضور سفیر ایران در این نشست، خوشحالی مسؤولان و رسانه‌های برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی را به دنبال داشت.

«جاسم محمد جعفر» عضو ارشد حزب اسلامی «الدعوه» عراق امروز شنبه در این خصوص گفت‌وگویی را با خبرگزاری المعلومه انجام داده و در آن بر نقش آل سعود در برگزاری این نشست تاکید کرد.

جاسم محمد جعفر اعلام کرد که سعودی‌ها با برگزاری این نشست سعی دارد این پیام را به ایران منتقل کند که ریاض در جمع کشورهایی که مخالف حضور ایران در عراق هستند، موفق عمل کرده است.

او گفت: به نظر من عربستان جلسه دیدار سفرای اردن، ترکیه، عربستان و کویت با صدر را برگزار کرده تا این پیام را به ایران منتقل کند که این کشور قادر به جمع آوری همه کشورهایی هستند که مخالف حضور ایران در عراق هستند.

عضور ارشد حزب الدعوه موفقیت طرح تشکیل دولت آینده یا حتی برهم زدن معادلات سیاسی در عراق را بعید شمرد و گفت: عراق همچنان با وارد شدن در خصومت هر محوری علیه یک محور دیگر مخالف است، همانطوری که دولت کنونی با آن مخالف است.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق دیروز با سفرای اردن، ترکیه، عربستان و کویت در منزلش در شهر الحنانه استان نجف اشرف دیدار کرد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات