۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۶۲۵۵۲
برشی از کتاب «مکاتب صهیونیستی»(۸)؛

نفوذ بهائیت در پیکره حکومت پهلوی

بهائیت فرقه انگليسى، در عصر پهلوى، در دربار بسیار نفوذ يافت و رضاخان و محمدرضا نیز به بهائيان توجّه ويژه‌ای داشتند.
 حکومت پهلوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا،کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را به قلم مهدی دهنوی و با نظارت علمی محمدحسین فرج‌نژاد منتشر کرده است. بنابراین از این پس مطالب این کتاب را در قالب برشی از کتاب خدمت خوانندگان عزیز تقدیم می‌کنیم:

نفوذ بهائیت در پیکره حکومت پهلوی!

اين فرقه انگليسى، در عصر پهلوى، در دربار بسیار نفوذ يافت. رضاخان و محمدرضا نیز به بهائيان توجّه ويژه‌ای داشتند و حركت استعمارى كشف حجاب در ايران را زنى فاسد به نام طاهره قره‏العين، از اعضاى همين فرقه آغاز کرد. او بدون حجاب در میان مردم حاضر مى‏شد و حتى اعلام کرد که در شريعت «باب» جايز است يك زن، نُه شوهر داشته باشد! 

با حضور «عبدالكريم اَيادى» در دربار محمدرضا پهلوى، بهائيان يكى از بازيگران اصلى و محورى حكومت پهلوى شدند! ارتشبد فردوست در این باره چنین مینویسد:

نفوذ اصلی بهائیت [در حکومت پهلوی] در دوران عبدالکریم ایادی بود. ایادی از خانواده طراز اول بهائیت بود. او به این دلیل نام فامیل «ایادی» داشت که پدرش از «ایادی امرالله»، یعنی چند نفر خواص اطراف عباس افندی بود... او مسلماً در به قدرت رسانیدن امیرعباس هویدا (بهائی) به نخست وزیری نقش اصلی را داشت... پدر هویدا نیز مانند پدر ایادی از خواص عباس افندی و گویا نویسنده مخصوص او بود. تنها یک بار موقعیت بهائیت به خطر افتاد و آن زمانی بود که فلسفی (خطیب معروف) حملات شدیدی را علیه بهائیت شروع کرد و محمدرضا برای آرام کردن مردم دستور تخریب حضیره القدس، مرکز مقدس بهایی¬ها در تهران را داد و دستور داد که ایادی مدتی از ایران خارج شود... .

همچنین در اين‏باره فريده ديبا (مادر فَرَح) مى‏گويد: شاه بدش نمى‏آمد بهايى‏گرى در ايران رشد كند و به نيرويى در برابر اسلام تبديل گردد.

ترويج فرقه استعمارى «بهائيت» در عصر پهلوى، براى مقابله با فرهنگ اسلامى بود و استعمارگران برای زمينه‏سازى برای سلطه خود در جوامع اسلامى، فرقه‏هاى گوناگونى را ايجاد كردند و هم، به اختلافات دينى و انحرافات فكرى و اعتقادى افراد دامن زدند. انگليس «وهابيت» را به کمک مستر همفر در میان اهل‌سنت پديد آورد. و نیز بهائیت را در بين شيعيان تأسيس و تقويت کرد. روس‌ها نیز در این باره نقش مهمّی داشتند.

گسترش فرقه بهائیت، از عوامل پيشرفت سياست انگليس در ايران بود، البته آمریکایی‌ها نیز از این فرقه بسیار استفاده‌ کردند. «لیندن جانسون»، رئيس جمهور آمريكا در سال 1967 م در پيامى خطاب به محافل بهائيان آمريكا چنین تصريح کرده است: «هدف شما با هدف آمريكا يكى است»! رؤسای جمهور ديگر آمريكا نیز در سال‏هاى پس از پيروزى انقلاب اسلامى، از بهائيان كه همواره عليه ملت ايران به دسیسه و توطئه مشغول بوده‌اند، به طور گسترده‌ای حمایت كرده و می‌کنند!

گفتنی است، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را در شمارگان ۵۰۰۰ نسخه، در ۱۵۶ صفحه  به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان  منتشر کرده است و علاقه مندان برای  خرید این کتاب به مدیریت توسعه علمی و ارتباطات خبرگزاری رسا مراجعه کنند و یا با شماره تقلن تلفن: ۰۲۵۳۲۹۰۴۰۲۶--داخلی ۱۰۸ تماس بگیرند./۹۹۸/ن ۶۰۴/ش

ارسال نظرات