۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۶۱۷۰۵
حجت الاسلام حامدی خبر داد؛

اجرای طرح «هدایت علمی و تربیتی» درمدارس علمیه قم

حجت الاسلام حامدی گفت: طرح «هدایت علمی و تربیتی» در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در تعدادی از مدارس علمیه استان قم اجرایی خواهد شد.
حجت الاسلام والسلمین محمد‌رضا حامدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد‌رضا حامدی سرپرست مدیریت عالی سطوح عالی، آزاد و خارج حوزه علمیه قم، امروز در آزمون مشترک مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم که در مسجد امام حسن عسکری(ع) و زیرزمین فیضیه برگزار شد، از اجرای طرح «هدایت علمی و تربیتی» و طرح «استعداد سنجی» در سال تحصیلی 97-98 در تعدادی از مدارس علمیه استان قم خبر داد.

حجت الاسلام حامدی اظهار داشت: پس از آن که آیت‌الله علیرضا اعرافی به عنوان مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور منصوب شد، تحولات چشم‌گیری در عرصه آموزش و تربیت در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است.

وی ابراز داشت:‌ آیت‌الله اعرافی این طرح را یکی از مؤثر‌ترین برنامه‌ها در راستای تحقق اهداف حوزه علمیه ارزیابی کرده‌ است.

سرپرست مدیریت عالی سطوح عالی، آزاد و خارج حوزه علمیه قم با اشاره به کلیات طرح هدایت علمی و تربیتی،‌ تصریح کرد: طلابی که وارد این طرح می‌شوند، در کنار تحصیل علمی دروس رایج حوزه، یک مشاور علمی و یک مشاور تربیتی در کنار طلاب قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: مشاور علمی، وضعیت و شرایط تحصیلی و آموزشی طلاب را ارزیابی کرده و مشاور تربیتی نیز به ارتقاء مسائل اخلاقی و تربیتی این طلاب در طول دوره تحصیل رسیدگی خواهند کرد.

حجت الاسلام حامدی خاطرنشان کرد: در کنار اجرای طرح هدایت علمی و تربیتی طرح جدیدی با عنوان استعداد‌ سنجی انجام خواهد شد.

وی گفت: امروز طلاب با استعداد‌ها و سلایق مختلف در یک فضای عمومی مشغول به تحصیل هستند اما متأسفانه برای همه این طلاب شرایطی فراهم نمی‌شود تا استعداد‌های خود را کشف و در صدد تقویت آن برآیند.

سرپرست مدیریت عالی سطوح عالی، آزاد و خارج حوزه علمیه قم افزود: در این طرح بنا است پس از استعداد سنجی، هر طلبه با توجه به استعدادی که دارد، از سوی حوزه علمیه حمایت شود.  

وی با بیان این که به زودی مرکز استعداد‌سنجی در شهر مقدس قم افتتاح خواهد شد، اظهار داشت:‌ این مرکز اصول ابتدایی در استعداد‌سنجی را از مراکز بین‌المللی اتخاذ کرده و تا حد امکان آن اصول را بومی‌سازی کرده است.

حجت الاسلام حامدی ابراز داشت: بی‌تردید خروجی‌های این طرح می‌توانند نیاز‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را در مراکز و دستگاه‌های مختلف تأمین کنند./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات