۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۶۱۶۸۱
معاون اول رییس جمهور:

هيچ وقفه‌ای در جريان صادرات و واردات كشور نبايد ايجاد شود

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اهميت جلوگيري از هر گونه وقفه در جريان صادرات و واردات كشور گفت: يكي از اصلي ترين اولويت ها در سياست هاي ارزي جديد بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد كشور است.
جهانگیری

به گزارش خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد اقتصادي ساماندهي امور ارزي كشور بر نگاه جامع و بررسي همه زوايا براي رفع مشكلات و جلو گيري از سردرگمي صادر كنندگان و وارد كنندگان تاكيد كرد و از بانك مركزي، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادي و دارايي خواست تا ضمن پاسخگويي به ابهامات موجود در عرصه تجارت كشور دستورالعمل هاي لازم در اين خصوص را براي ابلاغ هر چه سريعتر تدوين كنند. 

وي افزود: ايجاد بستر مناسب براي افزايش صادرات به بازارهاي هدف و نيز حمايت از صادر كنندگان كشور بايد با نهايت سرعت و دقت انجام شود تا بتوان از منابع ارزي حاصل از صادرات به بهترين نحو در مديريت منابع ارزي كشور استفاده كرد. 
دكتر جهانگيري با بيان اينكه دولت با اختصاص ۳ هزار ميليارد تومان بودجه آمادگي لازم براي پرداخت مابه التفاوت ارز به دارو و كالاهاي اساسي را دارا است، افزود: دولت به دنبال ايجاد فضاي آرام و امن به منظور تسهيل در فعاليت صادر كنندگان و وارد كنندگان است. 

رييس كل بانك مركزي در اين نشست با بيان اينكه هيچ مشكلي براي ثبت سفارش وارد كنندگان كالا وجود ندارد، گفت: بانك مركزي متعهد است در صورت واريز ارز حاصل از صادرات به حساب بانك هاي كشور در هر كجاي دنيا معادل ريالي آن را در كشور به صادر كنندگان پرداخت كنيم.

دراين جلسه كه با حضور وزراي اقتصاد، نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزي، كشور و امور خارجه و روساي كل بانك مركزي و سازمان برنامه و بودجه و نيز معاون اقتصادي رييس جمهور برگزار شد، پيرامون وضعيت داد و ستد و تجارت خارجي كشور و نحوه انتقال ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادي كشور بحث و تبادل نظر شد و دستورالعمل و ضوابط اجرايي تصويب نامه هيات وزيران در خصوص نحوه ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادي كشور به تصويب رسيد و مقرر شد جزئيات اين دستورالعمل از طريق بانك مركزي اطلاع رساني شود./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات