۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۶۱۶۶۶
آیت الله شب زنده دار:

معرفت دینی مانع فریب انسان از جاذبه های ظاهری غرب می شود

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: اگر مردم بدانند که در معرفت خدا چه فضلی وجود دارد به پیشرفت ها، رفاه ها و جاذبه های ظاهری دشمنان دین و غرب چشم نمی دوزند.
آیت الله شب زنده دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه درس اخلاق خود با تبریک حلول ماه مبارک شعبان، این ماه را فرصتی برای ترقی و تعالی معنوی انسان ها دانست و گفت: انسان باید از این ماه شریف استفاده کرده و خود را برای درک ماه مبارک رمضان آماده کند.

وی افزود: ماه شعبان برای تعالی انسان ظرفی بسیار محیا است و اقتضای بالایی دارد، پیامبر اسلام(ع) فرمودند که شعبان ماه من است یعنی عنایت ویژه ایشان بیش از ماه های دیگر به  بندگان خدا و امت اسلام می رسد، قهرا دعاها، وساطت، استغفار و شفاعت ایشان برای ارتقای بندگان نیز ویژگی خاصی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در این ماه مبارک انسان باید از خود بیشتر مراقبت کند، اظهار داشت: انسان باید مراقبت کند که زبان، چشم و گوش او آلوده نشود تا بتواند نهایت بهره را ببرد و وارد ماه خدا ماه مبارک رمضان شود.

وی ادامه داد: ماه شعبان فرصتی برای پالایش و تحفظ انسان است تا بتواند به مقامات بالا برسد، انسان در این ماه باید انس بیشتری با خداوند متعال پیدا کند، یکی ویژگی های ماه های رجب، شعبان و رمضان توجه دادن انسان به این است که می تواند پرواز کند اما بر اثر غفلت دنبال این مسائل نمی رود.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که وقتی سر سفره دعاهای این ماه های مبارک می نشینیم غفلت های انسان زدوده می شود، ابراز داشت: این دعاها به انسان یادآوری می کند که راه های ترقی و تعالی برای انسان باز است و می تواند استفاده کند.

وی عنوان کرد: از اهداف مهم ماه شعبان بالا بردن اطلاعات معرفتی انسان است چرا که اگر انسان آگاهی پیدا کرد نفس علاقه به بالارفتن پیدا می کند، یکی از شئون مناجات، علوم و معارف بلندی است که در جاهای دیگر پیدا نمی شود.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) اگر مردم بدانند که در معرفت خدا چه فضلی وجود دارد به پیشرفت ها، رفاه ها و جاذبه های ظاهری دشمنان دین و غرب چشم نمی دوزند، انسان از معرفت الهی به گونه ای لذت می برد که مانند لذت در بهشت به همراه اولیای الهی است.

وی اضافه کرد: انسان اگر بخواهد و تلاش کند می تواند به مقامات عالی برسد، برای رسیدن به مقام عالی باید از ابزارهایی مانند روزه، دعا، نماز اول وقت، خوش اخلاقی به ویژه با خانواده و مناجات استفاده کرد.

آیت الله شب زنده دار استکمال ایمان را از اهداف ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان دانست و گفت: یکی از عوامل استکمال ایمان داشتن اخلاق خوب است، منازعه در بین انسان ها وجود دارد ولی گاهی انسان از هر وسیله ای استفاده می کند تا آبروی طرف مقابل را بریزد و او را بکوبد اما گاهی انصاف به خرج می دهد، در منازعات نباید عیوب و ویژگی های طرف مقابل را علنی کرد.

وی افزود: در حوزه بودن و لباس پیامبر را پوشیدن افتخار است اما این ها اگر واقعیت ها و معرفت را به همراه داشته باشد مهم است و مزید بر افتخار می شود./1323/

ارسال نظرات