۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۶۱۵۸۳
آیت الله مکارم شیرازی:

مهاجمان به سوریه نشان دادند که قانون جنگل بر آن ها حاکم است | فریب مظاهر فریبنده غرب را نخوریم

حضرت آ‌یت الله مکارم تأکید کرد: وقتی سه دولت جنایتکار به سوریه حمله می کنند و از هیچکس اجازه نمی گیرند یعنی قانون جنگل بر آن ها حاکم است.
درس خارج آ‌یت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: یکی از مسائل مهم در برنامه های اجتماعی شناختن جامعه ای است که در  آن زندگی می کنیم چرا که اگر نشناسیم فریب می خوریم.

وی افزود: بر این اساس باید بدانیم در دنیای امروز چه خبر است، در دنیای مروز لعابی از انسان دوستی و حقوق بشر در ظاهر وجود دارد اما هزاران نفر را با بمب های خود می کشند و خم به ابرو نمی آورند، باید باطن دنیای کنونی را شناخت که در ظاهر حتی به حقوق حیوانات اهمیت می دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم  با اشاره به تهاجم اخیر کشورهای مستکبر به سوریه اظهار داشت: وقتی سه دولت جنایتکار به سوریه حمله می کنند و از هیچکس اجازه نمی گیرند یعنی قانون جنگل بر آن ها حاکم است، قانون جنگل این است که هرکس زور داشته باشد به دیگران حمله می کند.

وی ادامه داد: این سه کشور بدون هیچ مجوزی به بهانه سلاح های شیمیایی دست به حمله ظالمانه زدند، همین بهانه را در عراق عنوان و حمله کردند و مردم را کشتند اما بعد گفتند که هیچ خبری نبود، اگر قانونی بود که اگر کسی ادعایی کرد و دروغ از آب در آمد باید مجازات شود دیگر این بهانه ها را برای همه جا تکرار نمی کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مستکبران با بهانه شیمیایی به کشورها تجاوز می کنند، ابراز داشت: انگیزه این کشورها برای حمله این بود که عربستان در اختیار هر سه کشور دلارهای نفتی قرار داده است، فرانسه مهد پیدایش تمدن جدید چرا چنین جنایتی می کند؟

وی عنوان کرد: درباره انگلستان نیز ولیعهد عربستان در دیدارهایی امتیازاتی می دهد و آن ها قول می دهند که تجاوز کنند، باید بدانیم در چه دنیایی زندگی می کنیم و فریب نخوریم، متأسفانه برخی هنوز در خواب هستند و از تمدن غربی سخن می گویند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر شناخت داشته باشیم فریب نخواهیم خورد، اگر شناخت حاصل شود می دانیم که باید در برابر اشرار دنیا ایستادگی کرد چرا که تابع هیچ قانونی نیستند، یکی از رجال سیاسی در مجلس انگلستان گفته کشورهای مهاجم به سوریه چرا به یمن نگاه نمی کنند که چه جنایت هایی انجام شده و می شود؟

وی اضافه کرد: باید آماده و هوشیار باشیم و فریب مظاهر فریبنده غرب را نخوریم، امیدواریم که خداوند حق طلبان و مسلمین را از دست اشرار نجات دهد./1323/

ارسال نظرات