۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۵۷۴۷۳

تدارک حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برای زائران نوروزی

برنامه‌های عید نوروز آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از سوی سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تشریح شد.
مراسم تعویض پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امروز در نشست رسانه‌ای اعلام برنامههای فرهنگی مذهبی سال نو و ایام رجبیه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با تبریک پیشاپیش میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند من از دنیای شما آدمیان سه چیز تلاوت قرآن کریم، نگاه کردن به صورت پیامبر(ص) و انفاق کردن در راه خدا را دوست دارم.

وی افزود: تلاوت قرآن کریم ممکن است، امروز اگرچه ما نگاه به چهره پیامبر(ص) را نداریم ولی سیرت ایشان موجود است بنابراین در این ایام بیشتر بر سیره و سبک زندگی ایشان عمل کرده و مروج آن باشیم.

معاون فرهنگی امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان داشت: یکی از رسوم جامعه ما این است که مردم در ایام خاص مراسم‌های ملی و مذهبی در امامزاگان حضور می‌یابند یکی از این امامزادگان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) قبله تهران است.

سلیمی با بیان اینکه هر سال ما در پایان سال نو شاهد انبوه گستردهای از زائران و مردم مومن هستیم که سال نو خود را در این امامزادگان واجب التعظیم آغاز می‌کنند، اظهار داشت: بر همین اساس آستان مقدس حضرت برنامه‌هایی در نظر گرفته و تلاش کرده که با تامین امنیت برای زائران، شرایط مطلوبی را هم برای رفاه آنان فراهم کند.

وی با بیان اینکه سال تحویل سه شنبه ساعت 19 و 45 دقیقه خواهد بود، گفت: مراسم تحویل سال پیش از اذان مغرب با تلاوت آیات قرآن و شعرخوانی شاعران آغاز می‌شود و پس از اقامه نماز مغرب و عشا و دعای تحویل سال، پیام رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری قرائت می‌شود.

معاون فرهنگی امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: با توجه به اینکه شب عید با شهادت حضرت امام جواد(ع) مصادف است زیارت جامعه کبیره در این آستان برگزار می‌شود.

سلیمی درباره توسعه آستان مقدس پس از تلاش چند ساله، ، عنوان کرد: الحاق صحن کاشانی به متراژ چهارصد متر به فضای حرم و شبستان امام خمینی(ره) بدون حمایت و بودجه دولتی بلکه با حمایت خیرین و نیکوکاران صورت گرفته که این فاز همزمان با سال تحویل به صورت موقت به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: درب آستان مقدس در روزهای اداری از یک ساعت باقی مانده به اذان صبح تا نیمه شب شرعی باز بوده و میزبان زائران خواهد بود اما در روزهای تعطیل به صورت شبانه روزی است.

معاون فرهنگی امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی آستان در ایام سال تحویل عیادت خدام آستان مقدس از بیماران بیمارستان‌ها و جانبازان خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه زیارت عید و تکریم حجاب، از دیگر برنامه‌های آستان مقدس در ایام تعطیل است، اظهار داشت: مهمترین برنامه سال جدید برگزاری مراسم اعتکاف است که تعداد 300 نفر شرکت‌کننده در روزهای 11 تا 13 فروردین در مسجد جامع آستان معتکف خواهند شد.

سلیمی افزود: همچنین خدمات‌رسانی دارالشفا؛ پذیرایی درالضیافه آستان در ظهر و شب، پاسخ به مسائل شرعی، اجرای معرفت زیارت در اعیاد رجبیه، استفاده علاقه‌مندان از آسمان نما و خانه علم، بازدید از موزه، استفاده از کتابخانه و دادن بن غذای تبرکی به مسافران نوروزی از دیگر برنامه‌های آستان در ایام عید نوروز است./813/د103/ب1

ارسال نظرات