۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۵۵۶۸۶
امام جمعه لارستان تاکید کرد؛

نقش موثر علما و اندیشمندان در تبیین اخلاق و معنویت

امام جمعه لارستان با تاکید بر اینکه گرفتار شدن در زندگی روزمره همچون جنگ های اقتصادی، سیاسی و غیره نباید مسلمانان را از مسیر معنویت و تقوا منحرف کند، نقش علما و اندیشمندان را در تبیین اخلاق و معنویت بسیار تأثیرگذار دانست.
حجت‌الاسلام سید مختار موسوی امام جمعه لارستان

به گزارش خبرگزاری رسا، در آیینی با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، علما و شیوخ شیعه و سنی جنوب فارس، فرمانداران شهرستان‌های لارستان، مهر، خنج و گراش نشست هم‌اندیشی علمای تسنن و تشیع جنوب فارس برگزار شد.

در این مراسم، امام جمعه لارستان با استناد به آیات قرآنی دنیا را محل نزاع حق و باطل معرفی کرد و گفت: ثبات قدم در مواجهه با دشمن، فراموش نکردن یاد خدا و معنویت، تخطی نکردن از مسیر اطلاعت خدا و رسول(ص)، نزاع نکردن در مواجهه با اهل باطل، صبر در برابر اهل باطل و غیره توصیه خداوند متعال به اهل حق در مقابل باطل است.

حجت‌الاسلام مختار موسوی افزود: دشمنان با ترویج افکار ناصحیح مانند عدم آزدی بیان و اعتقادات در دنیای اسلام، به‌دنبال آن هستند تا مسلمانان را از مسیر حق متزلزل کنند.

وی با تأکید بر اینکه گرفتار شدن در زندگی روزمره همچون جنگ‌های اقتصادی، سیاسی و غیره نباید مسلمانان را از مسیر معنویت و تقوا منحرف کند، تصریح کرد: نقش علما و اندیشمندان در تبیین اخلاق و معنویت بسیار تأثیرگذار است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در مسیر زندگی دینی باید در چارچوب دین و اطاعت از خدا و رسول رفتار کرد، گفت: امروز اگر داعش میان مسلمانان منفور است، به دلیل آن است که اسلامی را که خودش می خواهد اجرا می‌کند نه اسلامی که خدا و رسول گفته‌اند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه قبل از وقوع انقلاب اسلامی ایران، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها درد شیعه و سنی را نداشتند، افزود: آن‌ها در اهداف پنهان خود به دنبال گرفتن عزت از نظام اسلامی هستند.

وی با هشدار نسبت به چشم‌داشت مستکبران به ثروت‌هیا موجود در کشورهای اسلامی، گفت: دشمنان با تکیه بر تعصبات افراطی امت اسلام را به جان هم انداختند و داعش را ایجاد کردند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات