۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۵۲۴۸۵
امام جمعه بندرعباس:

ریشه رشوه باید از جامعه اسلامی کنده شود

امام جمعه بندرعباس گفت: اساس جامعه بر پایه قانون استوار است و آنچه که قانون را می بلعد، رشوه است؛ بنابراین همه با همه باید اساس و ریشه رشوه را ازجامعه برکنیم.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، ظهر امروز در خطبه های این هفته شهرستان، با اشاره به اهمیت پرداخت خمس و تلاش وهابیت برای القای شبهاتی در خصوص عدم پرداخت این فریضه الهی گفت: وهابیت ضد شیعه است، بنابراین باید حرف های وهابیت را رد کرد و در مقابل به بیانات ارزشمند مراجع بزرگ شیعه پیرامون خمس گوش فراداد و با انجام صحیح فرائض الهی، از دعای ائمه اطهار بهره مند شد.

وی افزود: برای پرداخت خمس، باید به شبهات بیگانگان و ناشیان بی تفاوت باشیم و به ندای امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گوش جان سپرد.

امام جمعه بندرعباس با ناکید بر اینکه پرداخت خمس کلید رزق و روزی انسان هاست، افزود: پس باید به طور جد نسبت به انجام این فریضه الهی اقدام کرد و از برکات آن در زندگی بهره مند شد، آثار و برکات پرداخت خمس را می توان از کسانی که خمس می دهند جویا شد.

آیت الله نعیم آبادی همچنین اضافه کرد: پرداخت خمس و خارج کردن آن از مال و دادن خمس به اهل آن، کلید روزی انسان هاست، بنابراین به جرأت می توان گفت که خمس کلید است نه قفل.

وی بیان داشت: با پرداخت خمس، گناه انسان پاک و بار سنگین معصیت از دوش انسان برداشته خواهد شد، دادن خمس سبب می شود تا افراد این خمس را ذخیره قرار دهند و خود را برای چیزی که در روز نیاز به ان احتیاج پیدا می کنند آماده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: برخی به دلیل عدم شناخت خمس، آن را قفل می دانند و از این کلید برای زیادشدن رزق و روزی خود استفاده نمی کنند.

آیت الله نعیم آبادی گفت: مسلمان واقعی کسی است که به نعهدات الهی اعم از نماز، روزه، خمس، حج، احترام به والدین و ... عمل کند و تنها با زبان و بیان به ادای این فرائض نپردازد، در حدیثی از یکی از ائمه اطهار (ع)چنین آمده که در دوستی زبانی، مودت ما را به زبان می آورید اما در مقام عمل حق ما را نمی دهید، این حدیث اهمیت پرداخت خمس را بیشتر تبیین می کند.

امام جمعه بندرعباس افزود: رشوه دهنده بداند که رشوه گیرنده پول می گیرد، لذت می برد و به جهنم می رود، اما خود او رشوه می دهد رنج می بیند و سپس روانه جهنم می شود، این بیانگر آن است که رشوه دهنده احمق تر از کسی است که رشوه می گیرد.

وی گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام در حدیثی پیرامون رشوه فرموده اند: از رشوه بگریزید و اجتناب کنید چراکه کفر خالص عملی است، صاحبان رشوه بدانند که نه تنها به یهشت نمی روند حتی بوی بهشت را نیز استشمام نخواهند کرد.

آیت الله نعیم آبادی تاکیدکرد: باید جامعه را از شر رشوه رهایی بخشید، چراکه با آمدن رشوه، قانون می رود و جامعه و مملکت بدون قانون دوام نخواهد داشت.

 نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اساس جامعه بر پایه قانون استوار است و آنچه که قانون را می بلعد، رشوه است، بنابراین همه با همه باید اساس و ریشه رشوه را ازجامعه برکنیم.

وی ادامه داد: رشوه یکی از زخم هایی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و فرمودند که مگس ها روی زخم ها می نشینند، فرزندان انقلاب اجازه ندهند که ضدانقلاب ها بر روی زخم رشوه بنشینند، باید این زخم را بر پیکره جامعه ازبین برد تا مگس های ضدانقلاب گورشان را گم کنند.

امام جمعه بندرعباس گفت: اخیرا بحثی مطرح شده که آیا می توان از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) انتقاد کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت معصیت این دسته از منتقدان با انتقاد از پیامبر (ص) و امامان همچون گناهی است که در محضر پروردگار مرتکب می شوند.

آیت الله نعیم آبادی تاکیدکرد: برای تبیین بیشتر این موضوع می توان به آیات سوره حجرات مراجعه کرد که می فرماید: زمانی که به محضر پیامبر(ص) شرفیاب می شوید با صدای بالاتر از صدای پیامبر(ص) با ایشان سخن نگویید چراکه گستاخانه حرف زدن در محضر رسول خدا(ص) سبب ابطال اعمال انسان می شود./851/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات