۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۴۴۱۷۲
در گفت‌وگو با مسیب‌زاده مطرح شد؛

حضور ۷ میلیون دانش‌آموز در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، عترت و نماز

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: نزدیک به هفت میلیون دانش‌آموز در رشته‌هایی همچون قرائت، حفظ، مفاهیم قرآن کریم و همچنین در حوزه عترت، مسابقات مداحی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و در حوزه نماز و اذان شرکت می‌کنند.
محمد‌رضا مسیب‌زاده  مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، «محمد‌رضا مسیب‌زاده» مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: هفته گرامیداشت قرآن از 24 تا 30 آذرماه در مدارس برگزار می‌شود و از این هفته به عنوان گرامیداشت قرآن، عترت و نماز در مدارس یاد می‌شود و فعالیت‌های مختلفی را در این هفته در مدارس سراسر کشور شاهد هستیم. 

وی عنوان کرذ: هر چند که بارها تأکید کردیم همه روزها، هفته‌ها و سال‌های ما سال قرآن و عترت و نماز است، اما به صورت نمادین ما روزهایی را برای گرامیداشت قرآن در سال قرار دادیم. در این هفته مرحله اول مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان کشور در سطح مدرسه برگزار می‌شود. نزدیک به هفت میلیون دانش‌آموز علاقه‌مند در رشته‌هایی همچون قرائت، حفظ، مفاهیم قرآن کریم و همچنین در حوزه عترت قرآن کریم مسابقات مداحی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و در حوزه نماز مسابقات احکام و انشای نماز و اذان شرکت می‌کنند، در واقع کلید مسابقات در این هفته زده می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در کنار این مسابقات شاهد برپایی نمایشگاه‌های قرآنی، جلسات و محافل انس با قرآن کریم، بازدید خانواده‌های شهدا از مدرسه، دانش‌آموزان و فعالیت‌های مختلف قرآنی که در سطح شهر و منطقه و محل خواهد بود را داریم.

وی اظهار داشت: خوشحال هستیم که اجلاس سراسری نماز هم در همین هفته به صورت متمرکز در سطح کشور از سوی ستاد اقامه نماز مرکز برگزار می‌شود. امسال عزیزان ما در استان هرمزگان شهر بندرعباس میزبان این اتفاق نمازی در سطح کشور هستند که با پیام مقام معظم رهبری هر ساله کار خود را آغاز می‌کند. دوستان ما در ا ستان هرمزگان کار بسیار زیبایی را امسال انجام دادند و آن اینکه پیش‌اجلاسیه‌هایی را در سطح مناطق و شهرستان‌ها در حوزه دانش‌آموزی و مدارس انجام داده‌اند که اتفاق بسیار ارزشمندی است و به غنای این کار در سطح استان درخصوص نماز افزوده است.

مسیب‌زاده با بیان اینکه ما سه اصل اساسی را در معاونت قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: اصل اول اصل محوریت مدرسه است که طرح و برنامه‌ها در مدرسه شکل می‌گیرد. در همه استان‌ها شاهد برگزاری جشن های گرامیداشت هفته قرآن و عترت و نماز هستیم که به صورت نمادین، چهارشنبه گذشته در منطقه 2 تهران در دبیرستان فرهنگ هفته گرامیداشت قرآن آغاز شد.

وی ابراز داشت: دومین اصل، فراگیری طرح‌ها در عین اثربخشی آنهاست. ما نه فقط  مسئول تربیت دانش‌آموزان مذهبی و قرآنی هستیم بلکه مسئول تعلیم و تربیت 13 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز هستیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اصل سوم، اصل توسعه مشارکت‌ها است؛ ما به تنهایی نه می‌توانیم و نه می‌خواهیم برای کودکان و نوجوانان کار کنیم، بلکه هماهنگی همه نهادها و استان‌ها را نیازمندیم. وزارت فرهنگ و ارشاد، مرکز طبع و نشر قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان اوقاف و... یار و مدد آموزش و پرورش هستند. بنابراین، اصل مشارکت هم به لحاظ حضور دانش‌آموزان و هم به لحاظ حضور استان‌ها برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات