۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۴۳۴۲۷

درخواست سازمان بدر عراق از گروه‌های تحت امر خود برای باقی ماندن در بسیج مردمی

دبیر کل سازمان بدر عراق از همه گروه‎های وابسته به این سازمان خواست که روابط حزبی خود با آن را قطع کرده و در بسیج مردمی باقی بمانند.
هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق و از فرماندهان بسیج مردمی

به گزارش خبرگزاری رسا، «هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر عراق اعلام کرد: سلاحی که در اختیار نیروهای این سازمان قرار دارد، متعلق به دولت عراق است.

العامری با انتشار بیانیه ای از رؤسای گروههای وابسته به سازمان بدر خواست که شهرها را از تسلیحات تخلیه کنند.

وی در ادامه گفت: «ما هیچ سلاح شخصی در اختیار نداریم؛ زیرا از آغاز معتقد بودیم که باید سلاح در دست دولت باشد».

شبکه خبری «nrt» به نقل از دبیر کل سازمان بدر عراق گزارش داد: «ما تعداد زیادی گروه نظامی داریم که تحت امر الحشد الشعبی است و دستورات مراجع نظامی نیروهای مسلح عراق را اجرا می کنند».

العامری با اشاره به اینکه این گروهها از سایر گروه‌های نظامی  آماده تر هستند، خاطر نشان کرد که گروههای وابسته به الحشد الشعبی در دفاع از عراق و ملت این کشور منضبط ترند.

به گفته وی، گروههای تحت امر الحشد الشعبی در حال حاضر وظیفه تأمین امنیت مناطق گسترده و حساس را در استانهای «دیاله، صلاح الدین، کرکوک، نینوى، الانبار و بغداد» بر عهده دارند.

دبیر کل سازمان بدر عراق از رهبران این گروهها خواست که روابط حزبی خود را با این سازمان قطع کنند و به خاطر اهمیت الحشد الشعبی در دفاع از خاک این کشور، در این گروه باقی بمانند.

وی در پایان تأکید کرد که «سازمان بدر به همراه برادران خود در سایر گروههای مقاومت افتخار بازپس‌گیری مناطق زیادی از خاک عراق و تأمین امنیت آن را دارد و در متقاعد کردن نیروهای پیشمرگه برای عدم ایستادگی در برابر نیروهای امنیتی نقش مهمی ایفا کرده است.»/۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات