۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۳۰۰۱۷
امام جمعه موقت ساری:

برجام نتواست مطالبات مردم و رهبری را محقق کند/ همه پرسی کردستان عراق توطئه ای صهیونیستی آمریکایی است

امام جمعه موقت ساری به مسأله برجام اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه در برجام خواسته و مطالبات مردم و رهبری محقق نشد، گفت: آمریکایی ها پس از موضوع برجام هر روز مسأله جدیدی را مطرح می کنند که این نشان دهنده فریب کاری آنها است.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به این که حقانیت امام حسین(ع) رمز ماندگاری و جاودانه بودن قیام عاشورا است، گفت: علیرغم توطئه دشمنان در طول تاریخ برای تحریف نهضت عاشورا، اما حقانیت اهل بیت(ع) موجب گسترش روز افزون فرهنگ عاشورا شده است.

وی با بیان این که علیرغم گذشت هزار و 300 سال از حادثه کربلا اما هر سال شاهد باشکوه تر برگزار شدن برنامه های ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) هستیم، تصریح کرد: فرهنگ عاشورا عزت و اقتدار وصف ناشدنی برای ملت های اسلامی به ارمغان آورده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که علیرغم توطئه دشمنان برای خدشه دار کردن فرهنگ عاشورا، اما اراده ذات اقدس الهی این نهضت عظیم را هر روز در جامعه بیشتر گسترش می دهد، خاطرنشان کرد: دشمنان دین باید بدانند که قدرت الهی بالاتر و بیشتر از هر قدرت دیگری در جهان است.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که حرارت حسینی هر روز در جامعه اسلامی بیشتر می شود، تصریح کرد: دشمنان از گسترش روز افزون فرهنگ عاشورا در جهان به شدت هراسان و عصبانی هستند و همه توان خود را برای خدشه دار کردن این فرهنگ الهی به کار گرفته اند.

وی با بیان این که محبت و عشق حسینی و همچنین جامعیت کربلا موجب ماندگاری و جاودانگی حادثه عظیم عاشورا شده است، بیان داشت: امروز می بینیم علیرغم تلاش های گسترده جبهه کفرو استکبار، فرهنگ و گفتمان عاشورایی مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و در قلب اروپا نفوذ کرده است.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که هیچ قدرتی نمی تواند مانع گسترش فرهنگ عاشورا در سطح جهان شود، خاطرنشان کرد: عاشورا، تجلی بصیرت، ظلم ستیزی و ولایت مداری است که امروز نیازمند گسترش آن در جامعه هستیم.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که امام حسین(ع) به دست افکار پلید و دیدگاه‌های شوم دشمنان اسلام در روز عاشورا به شهادت رسید، گفت: امروز ایده‌‌ها و نظرات آن امام همام برای ابدیت باقی مانده و همچنان چراغ راه بشریت خواهد بود.

وی دین را خلاصه مکتب عاشورا دانست و با بیان این که امام حسین (ع) برای دفاع از شریعت محمدی دست به قیام زد و در این راه به شهادت رسید، افزود: این درس بزرگی برای همه ما است که برای دفاع از دین و ارزش های دینی باید جان خود را در کفه اخلاص قرار دهیم.  

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود قیام عاشورا درس ولایت مداری و تبعیت از ولایت را به همه ما آموخت، خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه تلاش دشمن تضعیف جایگاه ولایت است، باید با الگوگیری از امام حسین(ع) در تبعیت از ولایت و رهبری ثابت قدم باشیم.

حجت الاسلام قاسمی با تأکید براین که در دفاع از حریم ولایت و رهبری نباید تعارف کرد، بیان داشت: حرکت در مسیری که رهبری انقلاب مشخص می کنند موجب سعادت و تعالی جامعه در عرصه های مختلف خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشورمان پیشرفت های خود در عرصه های گوناگون را مرهون رهنمودها و سیاست گذاری کلان رهبری انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: بر مسؤولان کشور نیز فرض است در همه امور تابع ولایت و رهبری باشند چون رمز بقا و ماندگاری انقلاب تبعیت از ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که حضرت زینب(س) با رساندن پیام کربلا ولایت مداری خود را به اثبات رساند، تصریح کرد: اگر نقش آفرینی آن بانوی ارزشمند اسلام نبود پیام مهم قیام کربلا ابتر باقی می ماند.

حجت الاسلام قاسمی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﺑه ﻮاﺳﻄﻪ ﺣﻀﻮر در ﮐﺮﺑﻼ و ﻣﺸﺎھﺪه آن واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ، ﻧﻘﺶ ﻣﮫﻢ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری در ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻗﯿﺎم و ﺣﻘﺎﯾﻖ آن ﺑﺮ ﻋﮫﺪه داﺷﺖ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: آن ﺑﺎﻧﻮی ارزﺷﻤﻨﺪ اﺳﻼم ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺤﯿﺢ واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ ﻋﺎﺷﻮرا ﺳﺒﺐ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری آن ﻧﮫﻀﺖ در ﺟﮫﺎن ﺷﺪ.

استاد حوزه علمیه مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و ﺻﺒﺮﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا را رﻗﻢ زد، اداﻣﻪ داد: آن ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﺑﺎ وﺟﻮد ھﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻗﯿﺎم ﺗﻮاﻧﺴﺖ اھﺪاف و آرﻣﺎن ھﺎی ﻧﮫﻀﺖ ﺣﺴﯿﻨﯽ را ﺟﮫﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که خداوند می خواهد حماسه عظیم عاشورا ماندگار و جاودانه بماند، خاطرنشان کرد: دشمنان علیرغم همه تلاش های خود در برابر این نهضت عظیم الهی ناکام و شکست خورده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، امنیت امروز جامعه را مرهون تلاش های نیروهای انتظامی و دیگر نیروهای نظامی و امنیتی کشورمان دانست و تصریح کرد: این عزیزان با اراده آهنین و با ایمان راسخ و اعتقاد به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی در راه ثبات امنیت در همه زمینه ها و پاسداری از مرز های آبی وخاکی میهن عزیزمان فروگذار نیستند.

استاد حوزه علمیه مازندران، نیروی انتظامی را مظهر اقتدار نظام و برقرار کننده امنیت اجتماعی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امنیت پایدار در کشور با مشارکت آحاد جامعه محقق می شود.

امام جمعه موقت ساری، داشتن صبغه اسلامی و دینی را یکی از ویژگی های مهم نیروی انتظامی کشورمان دانست و گفت: تلاش های شبانه روزی پلیس کشورمان به جامعه ما آرامش خاصی بخشیده است.

وی، همچنین روز نیروی دریایی سپاه را گرامیداشت و گفت: نیروی دریایی سپاه و ارتش حافظ منافع جمهوری اسلامی در دریا است و هیچ وقت کار شایسته شان مبنی بر تفنگذاران انگلیسی و آمریکایی از یاد و خاطره ملت ایران نخواهد رفت.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به همه پرسی اقلیم کردستان اشاره کرد و با بیان این که این مسأله توطئه جدید دشمن علیه کشورهای منطقه است، افزود: کشورهای منطقه باید مراقب باشند در دام جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفتار نشوند.

وی با بیان این که وحدت و همدلی ایران، سوریه، ترکیه و عراق موجب شکست بسیاری از توطئه های خارجی در منطقه شده است، گفت: آمریکا و صیونیست ها پس از شکست های متعدد در منطقه دست به توطئه جدیدی زدند.

امام جمعه موقت ساری همچنین به مسأله برجام اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه در برجام خواسته و مطالبات مردم و رهبری محقق نشد، افزود: آمریکایی ها پس از موضوع برجام هر روز مسأله جدیدی را مطرح می کنند که این نشان دهنده فریب کاری آنها است./۹۵۰/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات