۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۲
کد خبر: ۴۹۷۱۳۵
تهیه کننده و کارگردان سینما:

شجاعت مدافعان حرم به تصویر کشیده شود

تهیه کننده و کارگردان سینما با تأکید بر ساخت فیلم هایی که شجاعت سربازان و مدافعان حرم را نشان می دهد، گفت: نگاه منجی گرایانه به انسان ها باید در جامعه گسترش پیدا کند تا بتوانیم جامعه را بسازیم.
نقد فیلم سه تیغ اره ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراد نظری در دومین سالانه پرسمان فیلم منجی که از سوی بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران در تالار فیلم آیه مدرسه اسلامی هنر برگزار شد، به نقد فیلم «برفراز کوه اره ای» یا به ترجمه دیگر «سه تیغ اره ای» پرداخت و اظهار داشت: این فیلم به کارگردانی «مل گیبسون» است که علاقه زیادی به ساخت فیلم های کلاسیک دارد.

این کارشناس سینمایی ابراز کرد: منجی یک معنا و مفهوم در ذهن ما دارد و یک منجی هم در فیلم ها به تصویر کشیده می شود؛ منجی که در این فیلم به نمایش گذاشته می شود، تک بعدی است.

وی با بیان این که مدافعان حرم هم منجی هستند، بیان کرد: البته ما فقط به کسانی که جان انسان ها را نجات می دهند، منجی نمی گوییم بلکه افرادی که روح انسان ها را هم هدایت می کنند نیز منجی هستند.

تهیه کننده و کارگردان سینما افزود: سطح بحران در این فیلم به حدی بالا برده می شود که شما به ارزش کار نقش اول فیلم که «دزموند داس» نام دارد، پی ببرید؛ در هیچ فیلمی قهرمان از ابتدای فیلم قهرمان نمایش داده نمی شود.

وی ادامه داد: نقش اول فیلم فردی مذهبی نشان داده می شود که به عقاید خود پایبند است؛ منجی ها در شخصیت ها و لباس های مختلف ظهور پیدا می کنند.

نظری خاطرنشان کرد: در ابتدای این فیلم با شخصیت نقش اول فیلم آشنا و مقداری با او اخت می شویم؛ سپس در بخش جنگ نشان داده می شود که این شخصیت مذهبی یک ویژگی دارد که هیچ کدام از سربازها از آن برخوردار نیستند.

وی اظهار داشت: این فرد ایمان دارد که نباید دست به اسلحه ببرد و در سخت ترین شرایط هم به عقیده خود پایبند می ماند؛ این فیلم یک نمونه از منجی امروزی را به ما نشان می دهد که در دنیایی واقعی هم وجود دارد و در انتهای فیلم شخصیت واقعی را به تصویر می کشند تا بیننده متوجه شود که فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است.

این کارشناس سینمایی تصریح کرد: اما نکته مهمی که در این فیلم به تصویر کشیده شده این است که باز هم آمریکایی ها منجی هستند و دشمنان آن ها طبق معمول شرقی هستند؛ آمریکایی ها همیشه احساس می کنند که شرقی ها می خواهند آن ها را منقرض کنند که این شرقی ها ممکن است مسلمان و یا غیر مسلمان باشند.

وی ادامه داد: ما باید فیلم هایی بسازیم که شجاعت سربازان و مدافعان حرم را نشان دهیم که این شجاعت آمیخته با دین داری و ایمان باشد؛ هر منتظر امام زمان(عج) یک منجی در دایره زندگی خودش است.

تهیه کننده و کارگردان سینمایی تأکید کرد: اگر منتظران با نگاه منجی گرایانه با مشکلات برخورد کنند، یک منجی هستند؛ نگاه منجی گرایانه به انسان ها باید در جامعه گسترش پیدا کند تا بتوانیم جامعه را بسازیم./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات